Treningen..

23 06 2010

Et av årets hovedmål er ironman i Roth 18.juli. Det er en relativt rask løype og med «snill» svømming (ingen bølger, strømmer, brennmaneter..). De siste 8 ukene før mine konkurranser på denne distansen, har jeg så godt det har vært mulig fulgt treningsopplegget til Jonas Colting.
Det kommer jo noen konkurranser «i veien for» dette skjematiske opplegget, men konkurranser er den beste treningen (er jeg blitt fortalt, men ikke alltid enig i..).
En vanlig uke kan se ut som 3 dager langt og rolig: 1. Sykling 5t + 10min løping, svømming, 2. Løping 2-2.30t + 45-60min, 3. Sykling 3-4t, 1t løping. Dag 4 er hviledag (svøm). Dag 5 og 6 er relativt korte og intensive: 5: Kortintervall sykling f.eks 20-30 x 30-30, kortintervall løping 20-30x 30-30, 6. Langintervall løping ex 4x5km i maratonfart/bakkeintervall 30-45min, sykling 3-4x15min. Dag 7 hvile.. eller svømming 🙂
Med en sånn struktur på uka, får jeg hentet meg godt inn. Det har «funket» før, så jeg tror på det!

Handlinger

Information

One response

23 06 2010
Anne E

Lykke til 18.juli !! Morsomt å følge med deg på bloggen, fint at du skriver litt utenom konkurranser også :O)

Legg igjen en kommentar

