Nytt mesterskap :)

27 06 2010

Det ble seier i dagens NM langdistanse triathlon 🙂

Jeg hadde håpet at det skulle ble en skikkelig god gjennomkjøring før ironman om 3 uker. Men den siste uka har jeg våknet veldig tidlig og tørrhostet et par timer og hatt sår hals. Det går på overskuddet løs å få 4-5t søvn.. Ambisjonsnivået ble redusert noe, med hovedfokus på å være til stede.

Det var 15 grader i vannet, deilig – not! Jeg hadde på med 2 ekstra badehetter for å motvirke nedkjøling. 1900m svømming var mer enn langt nok. Det føltes OK, men jeg lå 6minutter bak raskeste jente (tidligere svømmer). Tiden ble 31 mot 35min i fjor, men noen mumlet om at bøyene hadde drevet litt nærmere land i løpet av natten.

Ut på syklingen var det bare å prøve å finne en rytme. Det er ikke lett i denne løypa. 4 runder syklet vi, hvor farten varierte fra 9km/t til knapt 70. Jeg tok inn mellom 1.5-2min pr runde på lederen og etter 65km var jeg i tet 🙂

Ut på løping føltes det ikke noe særlig. Jeg fikk heldigvis selskap et langt stykke av en klubbkompis. Siste runden av totalt tre, føltes best. Løpesteget ble plutselig et mye sterkere og kvikkere. Det lover jo godt for en ironman hvor løpingen er minst (..) dobbelt så lang – i allefall føles det sånn.

I mål var jeg 13 minutter foran nr 2, grei gjennomkjøring på en ikke-max-dag.

Ca 3L maxim-electrolytt, 0.5L vann og 2.5 energibarer fikk jeg i meg underveis.

Handlinger

Information

4 responses

27 06 2010
Anne E

Gratulerer !!! og lykke til med forberedelsene til ironman !

27 06 2010
Kristin Lie

Takktakk, Anne!

27 06 2010
Ole.k

Gratulerer Kristin!

Lykke til med IM!

Ole på Lillehammer,

Ps
10 medaljer i aldersbestemte og junior i sykkel NM ble det i uka! Kanskje en jente på vie inn i TRI, 15 år.
DS

28 06 2010
Kristin Lie

Takk 🙂 Så flott i NM på sykkel! Håper du får med minst en inn i TRI 😀

Legg igjen en kommentar

