Roth ironman

18 07 2010

Konkurransen gikk ikke som forventet, men jeg er førnøyd at jeg kom meg til mål og endte som nr 6. De har vært et særdeles varmt opphold her i Roth noe som dessverre har gått ut over nattesøvnen (3-4t pr natt). Var både kvalm og hadde vondt i hodet fra i morges.. Jeg bekjempet noen negative tanker underveis, ganske mange 😉

Svømmingen var i en kanal med 22.9 grader og null sikt. Det føltes veldig varmt. Jeg hadde dessverre ingen å svømme med, men kom ikke sist av jentene 😀 Tiden ble 1.10. Det er OK, men langtfra bra nok! Syns det ble fryktelig langt mot slutten..
Ut på sykling ble det bare tungt. Jeg forsto ikke hvordan jeg etter 20K skulle klare 160K til. Det ble en kamp. Tiden ble 5.11.
På løpingen bestemte jeg meg for å bare finne en rytme og ikke se på klokka. Løp på følelsen og presset ikke (syns jeg hadde hatt det ille nok på sykklen, hehe. I Roth er det faktisk lov å løpe med musikk i ørene. Det gjorde jeg og fikk mye bra inspirasjon gjennom yndlingsmusikken min. Problemet var at meg å kaste vann over hodet, ble det litt for vått for elektronikken og i en periode fra 26-34 km hørte jeg kun «All songs» eller så var det helt tyst. Plustelig ble det liv igjen med Rybak og Fairytail 🙂

Det var varmt og godt. Jeg hadde på meg lang hvit trøye og caps på løpingen. De siste 16 km drakk jeg kun cola. Det var svamper hver 2 km som var supert i dag.
Jeg klarte å trykke ned vanlig dose med energi på sykkeletappen, selvom jeg ikke akkurat var lysten på noe (2 restitusjonsbarer, 3 energibarer, en powergel, 3L sportsdrikk og 2L vann).

Deler av løypa var stappfull av folk, reneste Tour de France-stemning. Det samme gjaldt løpeløypa. Jeg klarte ikke helt å nyte det fullt ut.. Neste gang 😉

Handlinger

Information

One response

19 07 2010
Ole Knutsen

Hei Kristin,

Supert, og gratulerer med Norsk rekord! Trodde du hadde 9:39 fra før? Hva er riktig, du havner jo på nettsiden min veit du;-)

ole

Legg igjen en kommentar

