Bra gjennomkjøring

16 08 2010

Helgens Oslo Triathlon ble gjennomført som jeg hadde tenkt, bortsett fra at jeg ikke vant 😉
Konkurransen passet perfekt som min «langintervall-dag» og siden det også var NorgesCup, var jeg aldri i tvil om å stille til start. Det virket som noen var forundret at jeg var med..
Treningen nå frem til Køln går som foran Roth: 3 dager distanse – 1 dag lett – 1 dag kortintervall (hardt..) – langintervall (denne uken og neste OL-distanse triathlon) – 1 dag lett/fri.
De siste 2 ukene før IM, er det nedtrapping og endring fra dette skjemaet.
Over til Oslo triathlon igjen: svømmingen var 2x750m med vending på land. Starten var veldig kaotisk, jeg la meg langt til venstre og kom inn i en god rytme. Jeg har glemt hvor «ille» en sånn svømmestart faktisk kan være.. Men den dagen jeg kan gi gass fra start å få tak på noen gode svømmere foran meg, kan jeg «lett» tjene inn endel 🙂 Klokka viste drøyt 12 minutter halvveis og drøyt 25min opp av vannet. Det er godkjent.
Sykkelløypa var lagt om fra tidligere år. Det var vendepunkt midt i veien rett før Skar som betyr rel. flat vei hele traseen. Det var moro med mange utøvere i løypa, men ikke alle er like gode eller oppmerksomme på draftingregler, blokkering og evne/vilje til å slippe seg tilbake ved forbipassering. Jeg ble liggende i et ingenmannsland etter en liten runde og hadde et OK trykk. Da jeg samtidig fikk høre at jeg syklet kjempe bra og ledet overlegent, fant jeg ingen grunn til å presse på.

Ut på løping gikk det vel greit, jeg var ikke max fokusert, men fant en grei halvironman-pace.
Jeg er litt bortskjemt i konkurranser i Norge. Jeg kan trene så hardt jeg vil dagen før og likevel cruise inn til seier. Det trodde jeg denne gangen også, inntil det sto igjen 5.2km.. Da fikk jeg høre at jeg lå som nr 2 og 1.20 bak en ukjent jente! Farten ble økt litt, men med litt for lite høyere intensitets trening, ble ikke fartsøkningen særlig markert.
Jeg kom i mål 20s bak vinneren: Mette Pettersen. Moralen er vel å gi full gass uansett hvilken plassering jeg har underveis.

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

