Kortrapport fra Köln

6 09 2010

Gårsdagens ironman ga norsk bestenotering med 13 minutter 🙂 Det er moro! 9.26.11 og 2.plass i Köln ironman. Svømmingen foregikk på en rostadion, med ”baneskiller” og merking hver 250m. Til tross for fellesstart, hadde jeg ingen bein å ligge i..

Jeg var veldig glad da svømmingen var over og tenkte at jeg ikke orker flere triathlon i år. Lufta var kaldt, +8. Det var et stykke å løpe opp til sykkelen hvor NRK ventet. Den første timen på sykkelen var det så kaldt at jeg hadde problemer med å gire. I ca 2t kjørte jeg med høyere watt enn jeg hadde tenkt, hadde jeg ikke hatt wattmåler hadde jeg nok fortsatt i det tempoet. Traseen ble beskrevet som moderat teknisk, dette pga mange og til dels krappe svinger. Vi hadde lite vind, så forholdene var perfekte.

Ut på løpingen var det en jevn fart, de første 17km. Jeg hadde ikke noen superbein, men det gikk i ca 4.20 fart. Med 2 do stopp og ett fall i løpet av de neste 22 km, ble det ikke en så bra løpsetappe som det kunne ha vært. Væske og næringsinntaket var perfekt. Vi fikk gel hver stasjon på løping i tillegg til vann, sportsdrikk og gel. Detaljer følger for spesielt interesserte om en dag eller to. Nå er det frokost, premieutdeling, sjokolademuseum, Kölnerdom og hjemreise 🙂

Handlinger

Information

10 responses

6 09 2010
Vibeke

Gratulerer masse igjen Kristin! Knallbra 🙂 Og kult at NRK var der og fulgte deg

6 09 2010
Kenneth

Gratulerer, du er helt rå! 🙂

6 09 2010
Ole.k

GRATULERER KRISTIN!

10 09 2010
Kristin Lie

Takk! Snart blir det opp på CT’n 🙂 Sikkert allerede fra neste uke.

6 09 2010
Anne E

Dritkult ! Kjipt med dobesøk på løpingen når du var så nærme det siste målet. Det får komem neste gang. I Florida er det jo også varmt og deilig :O)
Til tross for både do stopp og fall så løp du imponerende. Det er tross alt 18 mil sykkel først. Svømmingen teller liksom ikke det hele og store, det er jo bare en transport etappe å starte med ikke sant ?

7 09 2010
Adelheid

Gratulerer med strålende innsats både idrettsmessig og på kamera! Bra tidspunkt å perse på da, og bra at du og denne idretten endelig får litt publisitet. Det du driver med er mye tøffere enn fotball! 🙂
Lykke til med restitueringen.

7 09 2010
Kristin Lie

Tusen takk alle sammen 🙂
Jeg vet jeg kan mye bedre, men nå har jeg i allefall vist meg litt frem..

7 09 2010
Hanne

Du var samtaleemne under under lunsjen i går… Noen synes du er litt crazy og andre mektig imponert! Jeg synes begge deler på en god måte 🙂

Grattis!

10 09 2010
Kristin Lie

Takk! Men du kjenner meg jo bedre enn de fleste og vet at jeg ikke trener så ekstremt akkurat.. eller? 😀

15 09 2010
Anne E

he he he. Nei du trenger jo bare «litt» gjør du ikke ? Men du har jo alltid har en sinnsyk utholdenhet. Jeg husker at du en gang sa at du svært sjelden blir ordentlig ordentlig sliten (det var den gang du hadde pipestilke armer – ha ha)……du var og er fortsatt rå til å holde samme tempo lenge. Det vet vi som har trent med deg !

Legg igjen en kommentar

