15 timers reise

22 10 2010

Flyet mitt fra Oslo var forsinket med en time.  Det skulle akkurat gå likevel å nå flyet videre fra Frankfurt til Madrid og derfra videre til Ibiza (en skikkelig melkerute å komme seg dit utenom skumparty-sesongen..). Det gikk ikke så lett.  Vi ble ytterligere forsinket. Tiltross for rask løping til gaten, rakk jeg det ikke.  Jeg ble ombooket, med avreise til Ibiza via Palma 5t senere.  Morsomt.

Da jeg rundt midnatt endelig landet på Ibiza, kom det selvfølgelig ingen bagasje.  Akkurat da var jeg nesten glad for at jeg slapp å kave med tung bag og sykkel.  I skranken for bortkommen bagasje, fikk jeg meldt fra om tingenes tilstand. Hun lovet at det var store muligheter allerede før lunsj neste dag. Problemet var at jeg ikke hadde noen ting av toalettsaker, klær etc.

Etter en litt urolig natt (var veldig sliten og hadde vært oppe siden kl 5 for å dra på svømmetrening før avreise), ble det frokostbuffet og venting..

Klokken 12 ringte de fra resepsjonen og sa at sykkelen var kommet 🙂 Ja, da kan jeg trene, tenkte jeg –  før jeg husket at pumpe, klær etc var i bagen.. Etter utpakking fant jeg en shorts, sykkelskoene og konkurransedrakten som hadde vært i håndbaggasjen. Da var det bare luft i dekkene som manglet. Etter mye om og men, fikk damen i resepsjonen kontakt med noen som hadde pumpe!

Med shorts, langermet trøye og kart i lomma, dro jeg ut på spaningstur i den beryktede sykkelløypa.  Det var bratt, veldig bratt..men ikke fullt så svingete som jeg hadde fryktet.   Detaljert rapport følger..

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

