Mandag 10.januar

11 01 2011

I går hadde jeg en vanlig start på uka.  Klokka ringer kl 5 for å gi beskjed om at nå er det på tide å starte dagen.. Som regel våkner jeg før den terroriserende lyden 😉  40min senere er jeg på plass i svømmehallen på Skjetten. Vi har morgentrening 2x pr uke.  Jeg er nødt til å spise før trening. I bilen opp til Skjetten spiser jeg medbrakt dobbeldekker oftest med kaviar/2 skinkeskiver/2 gulostskiver og agurk, altenativt kan kaviaren byttes ut med enten leverpostei eller egg.  Etter trening venter en dobbeltdekker med peanøttsmør/brunost&banan.

De siste knapt 2 ukene har vi jobbet med linjeholdning og timing i bassenget. Jeg har knapt svømt «normalt».  Det er rutiner jeg skulle ha innarbeidet da jeg startet med triathlon, men bedre sent enn aldri..

Etter svømmeøkten er det litt kø hjem. Vanlige folk er på vei til jobb 🙂

Jobbing foran PC’n, mer spising og nonen telefoner preger formiddagen.  Midt på dagen klarte jeg og hadde anledning til å sove en liten halvtime.  Det gjør utolig godt når dagen starter så tidlig.

Sola skinte lokkende inn i stua i går. Jeg lot meg friste.. De siste mandagene har jeg kjørt en løpeøkt på mølle på ettermiddagen etterfulgt av noe drill og styrke. Med det været som var ble planen endret til løping i trappa mi etterfulgt av en rolig skitur.

Det var veldig mye is i trappa, så transporten ned var litt skummel og starttiden ble 3min. Om det er snø og is gjør det lite for løpingen opp.  Det ble 10x også denne gang –  2 uker siden forrige økt.

En stor kopp kakao senere, litt hakking på PC’n mens jeg skiftet klær, prøvde jeg skøyteskiene for første gang på et år.  Etter drøyt 10min i sporet møtte jeg løypemaskinen og smilte bredt til han.  Det var fantastiske spor, ingen mennesker og en utrolig stemning i skogen. Å skøyte rolig tur er ikke så lett når teknikke ikke er den beste, eller når det er motbakker.. Jeg koste meg mest på flatene nedenfor Movann etter å ha startet 20m fra huset mitt.  En drøy time var akkurat passe lenge både.  Det var nesten mørkt da jeg kom hjem.

PC’n sto klar da jeg kom hjem.  Pauser er greit 😉 Noe annet jeg skulle vært foruten er innkjøp av matvarer, spesielt på mandager. Men noen dager er det bare nødvendig for å sikre alle ingrediensene til kveldens middag.  Taco sto på menyen i går etterfulgt av litt marsipan og nøtter.  I dag er det ny dag og nye muligheter!  Styrke på bein, 6×6 på sykkel og en liten fotoshoot har stått på programmet til nå. Fortsettelse følger..

Handlinger

Information

6 responses

11 01 2011
Anne E

Herlige dager du har. Gleder meg til fortsettelsen :O)

11 01 2011
Kristin Lie

Man er sin egen lykkes smed ? 😉
Drømmer som sagt ofte at du holdt på også, Anne.. Det hadde vært kanongøy!!

16 01 2011
Anne E

Å ja, det hadde vært så kult om vi drev på samtidig. Det er jo helt sykt så fort tiden går, 8-9 år siden min siste konkurranse nå. Mye mer sliten nå med 2 små barn en etter en dag med masse trening i den tiden….ha ha

11 01 2011
GerhardS

Høres herlig ut. Men trodde «trappa» var forbeholt lørdager jeg 😉

11 01 2011
Kristin Lie

Trappa og jeg må være litt impulsive 🙂

11 01 2011
Tone

gleder meg til fortsettelsen jeg også:) stå på!

Legg igjen en kommentar

