Frokost ned kl 4 og opp kl 7..

12 03 2011

Jeg tror jeg i dag hadde min først DNF i en tri-konkurranse. Not good. Vet ikke om det var røkelaksen i går kveld eller i morges som var dårlig, men noe var i allefall gæli 😦
Begynte å fryse under svømmingen etter å ha fått ut litt frokost. Da var det 1,5 runder svøm igjen (av tot 2). Syklet og holdt igjen første runden, men da varmen økte på og kreftene tok slutt, gikk det sakte.. Moro i allefall å sykle 2x på Formel-1 banen til Abu Dhabi, ikke moro å føle at jeg ikke får puste pga varmen og tørr munn. Med hodepine og lavere watt enn på en lang langtur, stoppet jeg etter 2 runder og drøyt 145K. Jeg var ikke alene, i allefall 5 av de andre pro-jentene hadde allerede droppet ut. Det var en ekstrem varme i dag og sterk vind. Å komme fra Norge for å gjøre en sånn konkurranse, var litt bingo. Men griper man ikke sjansen som byr seg, lykkes man i allefall aldri!
Rasmus Henning var storfavoritt, men fikk kramper allerede etter første rundkjøring av sykkeletappen. Mulig det skyldes at vi svømte i 21.8 grader..

Handlinger

Information

13 responses

12 03 2011
Gerhard

Kjip og synd å høre Kristin! Men med 22 grader i vannet, er det jo helt sykt å forby våtdrakt når man skal svømme langt. Spesielt når man skal opp i så varmt klima, blir veldig omstilling for kroppen.

Du får jo nyte resten av turen. Er vel noen sheiker og andre skikkelser fra 1001 natt å se der nede!

13 03 2011
Kristin Lie

Takk. Age-group fikk sef. lov å bruke drakt. De som varmet opp av oss i vannet før start, angret der de hakket tenner..

12 03 2011
EVA

Du får ta det som en erfaring, Kristin. Håper du ikke er deppa.Du har jo noe annet kjempegøy å glede deg til::). Vel hjem. Vi snakkes og SES.
EVA

13 03 2011
Kristin Lie

Depper ikke 🙂 Moro, men ekstreme forhold. Har hodepine enda.. Sees i allefall tirsdag 😀 😀 😀

12 03 2011
triallan

Det var kjedelig! DNF er hard å svelge, men hvis du sykler i vanlig konkurranseintensitet og produserer mindre watt enn på rolig langtur er kroppen langt fra toppform. Det er lite poeng å fortsette til du kollapser.

Dessuten er det veldig (om ikke alfor) tidlig i sesongen og mange muligheter til å gjøre gode konkurranser fremover!

Ha en flott tur videre.

12 03 2011
Lars A

Jeg satt å kikket på live tidene og så ble du borte. Jeg tenkte, søren heller nå har det skjedd et eller annet. Ta det som en erfaring, lykke til fremover.

13 03 2011
Kristin Lie

Takk 😀 Moro å få oppleve dette uansett. Jeg skal komme som en kule til sommer’n 😉

12 03 2011
Anne E

Det var synd, men jeg VET at du kommer sterkt tilbake 🙂

13 03 2011
Kristin Lie

Jepp, jeg også 🙂
Lucie hilser!! Hun sa det var hennes tøffeste sykkeletappe noen gang. Det er en grunn til at 40% av gutta brøyt..

13 03 2011
grole btc

Synd. Håper resten av turen er bra.

21 03 2011
Kristin Lie

Resten av turen var kjempebra!! Angrer ikke på at jeg dro 🙂 Får vise verden hva jeg er god for senere i år 😉

13 03 2011
frank denis

synes det var tøft gjordt å stille opp i dette rett fra blåswix! Det skal i prinsippet ikke gå.. Nyt turen og varmen så lenge du kan. vinteren venter fortsatt på deg her oppe 🙂
Det er til sommeren vi skal se kula komme!

21 03 2011
Kristin Lie

Turen var super og var verdt hver time. Det var ganske deilig å komme hjem til normaltemp her hjemme.. Klar for trapp snart??

Legg igjen en kommentar

