Skjærtorsdag i solskinn

21 04 2011

Da jeg løp en liten tur før frokost i morges, var det + 2.. Siden jeg hadde treningsfri i går, ville jeg ha en lett kom-i-gang-økt, før dagens fart og spenning :). Kl 12 var det godt og varmt og Maridalen skulle testes for første (!!) gang i år.
Etter en halvtimes lett sykling skulle vi til pers: 4x ca 15min i «runden». Det er en økt jeg har kjørt nesten ukentlig gjennom hele sesongen i flere år. Kulda slo mot oss langs Maridalsvannet. Det var sikkert 10 grader forskjell på temperaturen langs vannet og i resten av løypa.
Litt spent på status på syklingen min var jeg. Passeringstider fra i fjor underveis, husket jeg ikke. Det var derfor gledelig å se at tidene var opp mot det beste jeg gjorde i fjor – som også var mine beste tider noen gang. Det lå dessuten en snøhaug i en sving som gjorde at vi måtte bremse ned og kjøre rundt og tapte minst 5 sek 😉
Jeg har syklet mer i vinter enn tidligere, så det er jo bra at det gir resultater. 3 økter pr uke har jeg hatt denne vinteren. I fjor syklet jeg ikke et tråkk fra november til 1.febr. pga svømmefokus.

Etter en pause på halv annen time og mye mat – akkurat lenge nok til å bli skikkelig trøtt (..) – løp vi en baneøkt på NIH. Det var oppvarming rundt Sognsvann hvor isen enda lå. Tror det blir noen uker før jeg skal svømme der.
Baneøkten er en standardøkt som gir fartsfølelse og trening i å løpe disiplinert: 2x 1000 – 2x 800 – 2x 600 – 2x 400 – 2x 200. Pause 1min. Målet er å løpe 15s raskere pr 1000m når distansen går ned. Det var solskinn og t-skjorte-vær, men jeg beholdt knelange tights. Det er fort gjort at knærne blir småvrange hvis de blir for kalde. Det er ikke sommer enda, selvom noen kler seg sånn 🙂

Handlinger

Information

One response

23 04 2011
GerhardS

takk for bra økt! Var vel kanskje jeg som kledde meg som om det var sommer 😉

Legg igjen en kommentar

