NorgesCup åpning i Bø

2 05 2011

Det ble en perfekt start på sesongen her hjemme: seier i første forsøk 🙂 Det har nok ikke vært et bedre damefelt til start i triathlon her hjemme på mange år – i allefall ikke i et NorgesCup-stevne.
Bø i Telemark var stedet. Svømmingen foregikk innendørs i 25m basseng. Deretter var det sykling og løping med avvikling etter jaktstartprinsippet. Distansene var 750m – 20K – 5K. Drøyt 80 deltakere stilte til start.

Svømmeseansen tok drøyt to timer å avvikle. Vi var to i hver bane. Med 28 vendinger på 750m hadde svømmerne allerede her en stor fordel – for ikke å snakke om hvor mye bedre de ligger i vannet enn oss som har lært å svømme i voksen alder og fremdeles kjemper med tunge bein uten våtdrakt 😉
Jeg var spent på denne konkurransen. Hvor mye ville jeg tape på svømmingen i forhold til de beste? Siste heatet – med de beste svømmerne – gikk på under halve tiden av hva de som «fikk mest valuta igjen for startkontingenten». Jeg lå som nr 31 totalt etter svømmingen, med 6 jenter foran meg og ca 3min frem til førstemann.
Nesten 2t etter jeg var ferdig med svømmingen fikk vi endelig kommet i gang på sykkel. Det var surt og kaldt, og jeg hadde langermet med vindvest.. Løypa var småkupert og krevde jobbing hele veien. Jeg så på wattmåleren at jeg tok i nok. Syklingen fungerte bra, det var kun to menn som passerte meg. Ved vending hadde jeg tatt inn ca 1min og etter endt sykling lå jeg som nr 2, et drøyt minutt bak Mette Pettersen Moe.

Ut på løpingen var det bare å forsette å kjøre. Jeg fant en grei rytme, men løypa var langtfra «rytmisk». Først løp vi rundt en idrettsbane deretter 3 runder rundt høyskolen ++. Etter knapt 2 runder lå jeg i tet 😀 – god følelse! Jeg har lært at det er ikke over før vi er i mål, så jeg holdt trykket oppe. I mål ble det ca 1min bak til Mette og 1.5min til junior og TRI-debutanten Lotte Miller. Brita C Mustad kom på 4.plass.
Sprintdistanse er en utfordring. Om jeg skal ha sprint – normal distanse eller enda litt lenger, har jeg stor sett en fart. Det er derfor det blir ganske bra på ironman 😀

Konkurransen hadde høy stemning med DJ. Han spilte Rybaks Fairytail for meg og jeg «takket han» ved å synge til refrenget under premieutdelingen 😀

Handlinger

Information

2 responses

3 05 2011
Susanne Wigene

Gratulerer emd flott sesongstart! Det hadde vært kjekt å høre deg synge 😉

5 05 2011
Kristin Lie

Takk 😀 Vet ikke om du hadde likt sangen eller sangeren 😉 Hørte ikke hva jeg sang selv siden musikken var så høy (heldigvis).

Legg igjen en kommentar

