Var det startnr 13 som gjorde det?

4 09 2011

Neppe.. men i dag var det mye som ikke stemte. Jeg var sikker på at nr 13 skulle være mitt lykketall 😉
Morgenen startet med masse regn. Det var over 20 grader, men enormt mye regn. En stor frokost ble trykket ned i håp om at jeg ville ha nytte av den i løpet av dagen. Det ble litt hektisk før start fordi bussen som skulle kjøre oss var forsinket. Det holdt akkurat med tid.
Svømmingen må være godkjent når jeg ser hva de andre svømte på. Caroline Koll hadde 57.15 i Sør-Afrika og 1.01 i dag. Men jeg hadde jo 1.06 her i fjor..
Da jeg kom ut ut sykkel, hadde det sluttet å regne, men det var veldig mye vann på veien. Jeg syklet veldig forsiktig og bremset mye. Problemet var at hver gang jeg bremset, hang bremseklossene igjen på felgen. Jeg måtte skyve dem til side til neste gang jeg bremset.. Bremset ordnet seg etter ca 2.5 timer, da var det blitt såpass tørt at det tydeligvis ikke hadde noen innvirkning på kabelen.
Etter drøyt halvveis holdt jeg på å kjøre på en liten hund som kom løpende rett ut i veien foran meg. Det er litt usikkert hvem av oss som ble mest forskrekket, en det var max 10cm mellom oss.
Ut på den siste av i alt tre runder, fikk jeg høre at jeg lå som nr 2 av elitejentene. Farten var omtrent som i fjor da jeg syklet på 4.58. Rett før vending på siste runde fikk jeg en punktering. Da jeg fikk en ny punktering 16K fra «mål», følte jeg at det var noen som var ute tter meg 😉 Jeg måtte gå en liten kilometer til svømmestarten å få tak i en mekaniker. Han sleit enormt med å få av dekket, og jeg skjønte at det var «game over».
Det ble ikke det jeg hadde håpet på i dag, men har vel hatt nok av «bad luck» for et par år fremover 😀
To konkurranser gjenstår: Challenge Barcelona og WorldCup på Ibiza!

Handlinger

Information

One response

4 09 2011
frank denis

Det var synd Kristin!
men kanskje bra for Barcelona?

Frank denis

Legg igjen en kommentar

