Ny diett!

26 10 2011

Jeg lurer på om jeg skal tjene meg rik på mitt nye konsept: Bruk hodet-dietten (utalles bruk hue-dietten). Om du må spise 3L is, 2 poser potetgull og 4 store sjokoladeplater hver uke, da MÅ treningsdosene være store for å ikke legge på seg. Sunn mat for en idrettsutøver som trener 20-30t er ikke sunn mat for mosjonisten som trener 2-3t. Eller mer korrekt: for å sikre at kroppen går i energibalanse for en med store treningsmengder, kan det være nødvendig å spe på med såkalt «usunn mat» for mosjonisten.
Om du kan klare deg med 1L is og 1 sjokoladeplate pr uke, kan treningen nedjusteres 😉 Energi inn må være lik energi ut. Det er så enkelt som det. Det fins ingen pille eller kur som gir evig lykke. Hjemmebaktbrød og en sykkeltur til Kantnosa (et stykke inne i Nordmarka hvor man sjelden treffer folk), kan være mer verdifullt for kroppen enn en «mirakeldiett» og/eller en ny treningsform. Lav-karbo, fett-dietten, eat-stop-eat-dietten, blodtypedietten, ….
Bruk hodet, gjør det enkelt og god apetitt! Middagen min venter 😀
En bra oppsummering her

Handlinger

Information

10 responses

26 10 2011
Silja

Amen! 🙂 lei av all lavkarbo-rælet for tiden eller? 😉 Jeg nøyer meg med passe lite trening og passe mange sjokkisplater pr uke enn så lenge 😉

27 10 2011
Kristin Lie

Skulle ikke tro folk kunne tenke. Litt av alt er lov, skal du spise enormt mye – må du også trene enormt mye. Men helst spise for å trene – ikke trene for å spise. Passe lite og passe mange er bra da, Silja 🙂

26 10 2011
Per Morten

Ahhhhhh! Supert!! Godt å høre at egne postulater også forfektes av andre. Min diett er helt lik din, men heter: Spis MAT i passe mengder! Med undertittelen; mer mat betyr mer trening (forbrenning), mer godteri og søppelmat betyr enda mer trening (forbrenning).

Om man fyller vann i et badekar uten å la noe renne ut, ja da øker volumet gitt….

27 10 2011
Kristin Lie

😀 Offseason – post-Hawaii har sin egen sunne diett 😉 Eller var det den som var usunn? 🙂 Samme kan det være, kroppen trenger det til vinetr’n!

27 10 2011
wigene

Kjempeenig 🙂

27 10 2011
Kristin Lie

Jepp! Det er fordi du er så lur det, Susanne 😀

28 10 2011
Espen

Bra sagt! Badekaret mitt renner snart over:-)

30 10 2011
Kari

Helt enig Kristin! Det er egentlig ganske enkelt dette 🙂

2 11 2011
sisselmortvedt

Haha! Så enkelt, men tydeligvis akk så vanskelig 😉 Tror Dagbladet har hatt en eller annen slanke/diett overskrift hver dag de siste to månedene

Beste hittil: «Spis lav-karbo, bli topptrent!»

God bedring med foten!

3 11 2011
Kristin Lie

Hehe, hørtes flott ut! Oldemoren min ble 107 år og spiste mest poteter og brød.. Vi kan spsie alt vi vil – med måte 🙂 Takk for bedringshilsen. Det går bra.

Legg igjen en kommentar

