Snart klar

26 10 2011

Gipsen er klippet av, min tid i sofaen med foten høyt er forbi og straks kastes krykkene 🙂
Det å ligge i med pc’n i fanget er ikke så behagelig som det høres ut som. Foten lå høyt 23t pr døgn som da jeg gjorde samme operasjon av den andre hælen for 5 år siden. Det har blitt enormt mye jobbing, planlegging, drømming og mer planlegging..

Nå er det 4x15min sykling som gjelder. Øktene fordeles utover dagen og motstanden ligger på ca 100w som gir puls på 90.. I morgen skal jeg løpe i vann med min kjære venninne Tone og fra mandag blir det skriving av treningsdagbok igjen 😀

Handlinger

Information

9 responses

26 10 2011
Frode

Lykke til med opptreningen, Kristin!
Når regner du med å være tilbake i konkurranser igjen? Og hva er målet?

26 10 2011
Kristin Lie

Takk 😀 Det blir nok ikke Ekeberghallen på meg før jul i allefall 😉 Forrige gang løp jeg som normalt i mars, da er det enda litt tid til sesongen. Sesongplan jobber jeg med, men den norske er ikke klar enda, så da blir det vanskelig å spikre noe.

26 10 2011
Tone Gregers

og jeg gleder meg:)

26 10 2011
Kristin Lie

Så fint, Tone!!! Jeg gleder meg enormt 😀

2 11 2011
k

Hei! Ramlet tilfeldigvis innom her, da jeg googlet tilstanden. Jeg er operert for en uke siden hos Odd Arne Daljord på NIMI med akkurat samme diagnose (nesten) – shavet akillesen grunnet mye belegg på senen og fjernet bein som har skapt problemene. Mitt spm. er; er du redd for tilbakefall (selv med tilrettelegging av sko, unngå trykk og rette opp evt pronasjon), og har du i så fall lest noe om risiko for dette? Jeg elsker å trene, men må innrmme at jeg ikke vil gå gjennom dette en gang til (tok andre benet for 3 år siden).

Hilsen treningsfrelst jente 22

3 11 2011
Kristin Lie

Jeg opererte den andre foten for 5 år siden. Den er helt fin 🙂 Men jeg er forsiktig.. Har ikke løpt i piggsko eller andre sko som kan irritere. Løper med løpesko som har myk hælkappe. Går mest mulig med sko som er åpne bak.
Så lenge du er forsiktig, er det ingen grunn til at du skal få det igjen. Blir senen irritert, tør å ta lang nok pause slik at det ikke blir kronisk og får tid til å bygge brusk.. Lykke til 😀

3 11 2011
k

Tusen takk for tilbakemelding! Det setter jeg stor pris på 😀 Har du noen tips vedr. sko med myk hælkappe? God bedring og lykke til med opptreningen! 🙂

5 11 2011
Kristin Lie

Du må kjenne selv på skoene. Nike Free har den mykeste hælkappen å oppdrive, K-Swiss har et modell som er myk bak. De fleste merker har kun altfor stivhælkappe 😦

5 11 2011
k

Takk skal du ha! God helg 🙂

Legg igjen en kommentar

