Nullpunktet settes

23 11 2011

Denne uken er den 4.uken siden jeg begynte på et nytt treningsår og mandag 21. var det 6 uker siden operasjonen. Tiden flyr og vi med den!  Den opererte foten er stabilt bra. Jeg kan kjøre 30min ellipsemaskin, bruke 2 svømmeføtter i bassenget, trene balanse på bosuball med en fot, … Det eneste jeg ikke gjør, er å løpe og det har jeg tenkt å fortsette med 6-8 uker til.

I løpet av uken skal nullpunktet for treningen settes. De første ukene av treningsåret har jeg brukt til å komme meg opp til nullpunktet 😉 I går testet jeg bevegeligheten i hofteleddsbøyer skuldre og øvre del av ryggen. Om ikke innsatsen gir forbedring til neste test, «er det ingenting» som hjelper, er det blitt utttalt – ikke av meg.. 

Styrketest for opptrekk, pushups, dips og planken gjorde jeg også i går.  Det er greit å få kostantert bunnivået 😀

Det som blir mest interessant er å se hvor langt unna normalform jeg er på sykkel, da jeg ikke har kjørt annet enn sykling på ergometer i høst.  Med duathlonpedaler og crocs, bør jeg kunne gi full gass på sykkelen med CompuTraineren i kveld.

Handlinger

Information

5 responses

23 11 2011
k

Så god fremgang! Håper det er i orden at jeg kommenterer og spør? Jeg er 4 uker og to dager «avgårde» etter operasjonen og ergometersykler hver dag på 200 w. Et spm; bruker du sko når du trener på ellipsemaskinen?

24 11 2011
Kristin Lie

Veldig i orden og bare hyggelig! Jeg bruker ikke sko noen gang. Svømmeføtter i 10min er det nærmeste jeg kommer sko, alltid crocs uansett antrekk.. 😀 200w hver dag på ergometer hørtes litt i overkant ut. Viktig å ha en dag mellom uten særlig belastning som f.eks 100-120w. Hvor hardt er 200w for deg? Forrige gang (den andre foten for 5 år siden) ventet jeg 10 uker før jeg trente på ellipsemaskin. Nå gikk det fint nesten med en gang.

24 11 2011
k

Det er bra! 🙂 He he, da er vi to (jeg har crocs på fest, skole, trening osv).
Helt enig, veksler annenhver dag med lett/tungt på ergometersykkelen (selv om 200 W ikke føles spesielt tungt). Det virker som din operasjon har vært svært vellykket – gratulerer! 😀 Hvor mange uker ventet du sist før du tok på vanlige jogge- og hverdagssko?

24 11 2011
Kristin Lie

Forrige gang ventet jeg 4.5 mnd før jeg løp. Men fra oppstart til normal løpedose gikk det fort 🙂 Vanlige sko bruker jeg nesten aldri 😉 Prøver å være veldig forsiktig med hva jeg har på beina. Syklet ute og gikk på ski etter ca 2mnd forrige gang. Lykke til videre!!

24 11 2011
k

Takk for fyldige og gode svar 🙂 Tusen takk for det, og i like måte.
Lykke til med videre opptrening og fremtidige konkurranser! 😀

Legg igjen en kommentar

