Hælen er veldig bra

1 12 2011

Den opererte hælen min er veldig fornøyd om dagen! Denne uken startet jeg med tåhev (opp og ned på begge bein..) og enbeins knebøy.  Utfall på matte med 8kgs kettlebell i hver arm, har jeg gjort et par uker.

I går kjørte jeg for første gang intervall på ellipsemaskin. Jeg var en racer på denne maskinen for noen år siden.  Det er lenge siden sist, men etter operasjonen har jeg startet opp forsiktig med denne igjen: fra 15min lett til forrige uke 30min lett (motstand 1-5). For at det skal bli så likt løping som mulig, kjører jeg alltid over 15km/t. Frekvensen er viktigere enn styrken.  Intervaløkten i går ble etter 15min lett (motstand 5) 15min på motstand 8, 10min på motstand 9 og 5min på motstand 10 med fart 17.5-22km/t. Det føltes bra og foten min klagde ingenting hverken i går eller i dag 😀

Torturøkten fra mine glansdager på ellipsen var 4×20 (!!!)min. Den ble utført ukentlig, ikke skjønner jeg nå hvordan jeg orket, men jeg hadde stort sett alltid selskap på deler av økten.  I’ll be back..

Handlinger

Information

6 responses

1 12 2011
Susanne Wigene

Gode nyheter 🙂 Heia Kristin og heia hælen din!

Hælen min er fremdeles bra, men jeg sliter med ribbeinsbrudd……. AU! Jeg har ingen mulighet å trene med disse smertene, men jeg blir jo bra av dette 🙂

1 12 2011
Kristin Lie

Nå må du bli bra av det, Susanne! Trodde det var bare et par uker.. Fortsatt god bedring!! KLmm

2 12 2011
Adelheid

Ellipsemaskinen er min venn også for tiden. Men for en fart da gitt. Maskinene på Studentidretten gir ingen hint om hva slags fart jeg har, og godt er vel det for jeg har en mistanke om at jeg hadde kommet veldig dårlig ut dersom jeg hadde sammenliknet meg med deg… 😀

3 12 2011
Kristin Lie

Gir de ikke noe fart? Hmm, dålige greier. Men prøve da å ha høy frekvens fremfor tungt seigt driv.. 😀

4 12 2011
Adelheid

Takk for tipset. Regner med at du har greie på dette, så nå må jeg legge om stilen. 🙂

5 12 2011
Alfred

Fint å lese at det går framover.

Legg igjen en kommentar

