PT-skole med FUSTRA

15 01 2012

Om en drøy uke skal jeg begynne på FUSTRAs PT-skole i Oslo. Det er kvelds- og helgeskole noe som kan bli en utfordring.. Det er fremdeles ledige plasser, så om noen har tid og lyst – hiv dere på!

I forrige uke hadde jeg en snartur til Gøteborg for å snakke med eieren av konseptet Fusion Functional Training AB: Jerkko Kortelainen, som grunnla bedriften i 2005.  FUSTRA-metoden er en funksjonell treningsmetode som benyttes for å balansere kroppens muskulatur, gi god kroppsbevissthet, funsjonell bevegelighet samt positiv innstilling til det som er mulig.  Typisk for metoden er god holdning, aktiv pusting og bruk av kjernemuskulatur og rette vinkler i leddene som bevegelsene strekker seg over.  

Jerkko gikk også gjennom kroppen min og sjekket bevegeligheten og styrkeforholdet.   Det skal bli interessant å benytte denne treningen i opptreningen av den opererte foten min. Han så med en gang at venstre siden min var svakere enn høyre..

I tillegg var skuldrene ganske så «tighte» tiltross for iherdig bevegelighetstrening i høst.  Det som «redder» meg er en sterk kjernemuskulatur 😀  Så lenge det er liv er det jo håp!  Fortsettelse følger..

Handlinger

Information

2 responses

21 01 2012
Eva Vigeland

Et flott bilde må man si!

22 01 2012
Kristin Lie

Det kan vi vel takk den gode fotografen for, Eva! Det burde vel stått under bilde: Fotograf Eva Vigeland.. 😀

Legg igjen en kommentar

