«Mitt livs jobbigste centimeter»

6 02 2012

Sitatet er fra Erik som også går FUSTRAs PT-skole. Fra å komme i treningsstudio og tro at vi er relativt godt trent på både den ene og den andre måten, er vel alle nå klar over at det ikke står så bra til (sett i en funsjonell sammenheng, vår kroppsbevissthet og ikke minst mht bevegelighet).

Poster Stretching A4-1  Dynamisk stretching med pinne er et sentralt treningsverktøy for å kartlegge og å jobbe opp balansen/holdningen i kroppen. Det var i denne forbindelse Erik kom med utsagnet ovenfor.. Vi gjorde knebøy med pinne – ca 15cm dype.  For min egen del er push-ups og alt som går på fremsiden av skuldre/bryst bannlyst å trene inntil jeg er blitt like sterk på baksiden. Det er ikke lett å motvirke fremoverroterte skuldre, når dette trenes både i tempobøylen og i bassenget..  Hofteleddsbøyerne er et eget kapittel 😉  Det er mulig å endre, det tar bare litt tid!  Vi jobber med saken, men det krever mye innsats.  Statsiske knebøy er blitt en favoritt 😀 😀 😀

Advertisements

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s




%d bloggers like this: