Flow…

27 02 2012

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra 60 minutter med «Flow» på Domus Athletica.  Instruktøren Elen, har jobbet i Universitetsidretten siden før jeg startet som spinninginstruktør der i 1999.. Hun er fantastisk, sprudlende og veldig flink å forklare.  Timen beskrives som en power yogatime med fokus på styrke, bevegelighet og balanse (alt det mange mosjonister og utholdenhetsutøvere les: triathleter, løpere syklister 😉 – ikke trener.. ).  Det ga virkelig mersmak  og er et bra suplement til mitt nye fokus på bevegelighet, holdning og funksjonell trening!

Vi jobbet i de vanligste yogaposisjonene og hadde solhilsenen som en sentral sekvens.  Det gikk endel raskere enn jeg har vært borti tidligere, men heldigvis var jeg kjent med posisjonene.  Flow – intro anbefales for nybegynnere hvor det gis en mer grunnleggende innføring i de enkelte posisjonene.  Jeg ble skikkelig svett!  Litt uvante posisjoner, raske  dynamiske bevegelser og aktiv pusting setter skikkelig fart på systemet. Det var en del av deltakerene som var en smule mer grasiøse og bevegelige enn meg…men jeg kommer tilbake 😀

Handlinger

Information

2 responses

27 02 2012
Tone

Jøye meg…godt jeg ble på sykkelen…ikke mye tøy og bøy i denna kroppen gitt…:)

28 02 2012
Kristin Lie

Du hadde hatt kjempegodt av det!! Vi får finne en time som passer deg en dag 😀

Legg igjen en kommentar

