Makeover med Trinny&Susannah

2 03 2012

I går ble det vist på TV.. Jeg trodde ingen (andre enn meg) så på kanalen FEM 😉 Der tok jeg grundig feil!

En fantastisk morsom dag i januar fikk jeg møte mote- og stilguruene Trinny&Susannah.  Vi møtte opp kl 0730 og dro derfra kl 22.20.. Hadde jeg ikke visst at det skulle ta så lang tid, hadde jeg garantert dratt hjem før jeg kom i finstasen.. Først prøvde vi en hel haug med klær med bind for øynene. Deretter entret damene stedet og satte i gang.  De valgte først fra klærne vi hadde prøvd, men var ikke alltid like fornøyd med «forhåndsuttaket» til sine assistenter, så det ble nye prøverunder.

Alle speil i lokalene var fjernet: prøverom, på toalettene (..)  og der vi skulle bli stylet.

Det mest traumatiske var at Trinny klipte i stykker mine nye crocs!  Hadde det enda vært de gamle 😉  Hele seansen med prøving av klær gikk veldig fort. Det ble dagens treningsøkt.  Vi hadde en påkleder som hjalp oss med tøyet for å holde tempoet oppe.  Jeg er vant til å ha hurtige klesskift, så utfordringen min var skoene som skulle prøves.. Å stå å vingle på høye hæler i et lite prøverom med bind for øynene var en ganske ny opplevelse, kunne sammenliknes med balanseøvelser på Bosuball 🙂

Da jeg var ferdig med prøvingen og antrekket var nesten bestemt, ble det ned i frisør- og sminkeavdelingen. (Trinny klarte ikke å bestemme seg om jeg skulle stille på catwalken med skinnjakke/bukse eller kjolen som jeg endte opp med.  Hun tok bilder av meg med begge antrekkene og bestemte seg først rett før deadline på kvelden).

De herjet og dillet med håret mitt i like lang tid som jeg tilsammen har brukt på det gjennom livet.. Det var sååå spennende med «jomfruhår» som de kalte håret mitt (aldri blitt behandlet av farge/striping eller permanent).  Neglelakk som holdt i 14 dager fikk jeg påført innimellom slagene av en negldesigner.

Sminkeavdelingen var også rett ved.  Det var mye moro, men litt dumt at det ikke var speil så jeg kunne følge med i hva som skjedde.  Vi ble selvfølgelig forsinket. Publikum som skulle møte kl 17, måtte smøre seg med tålmodighet.  Når antrekket var på inkludert skoene, måtte vi få siste brifing før siste seansen startet.  Det ble lite trening på catwalken, og jeg fryktet det verste.  De skoene jeg gikk med var sikkert 4x høyere enn jeg noen gang har hatt på beina mine!

Alle kom seg vel gjennom, ingen snublet, men noen måtte ta ekstra prøvetakting etter at publikum hadde dratt igjen.  Et avsluttende intervju og tilslutt måtte vi si hade til alle sammen.. Hva lærte jeg egentlig? At høye hæler ikke er så farlig i allefall 😀

Handlinger

Information

10 responses

2 03 2012
siljaifarta

Det var SÅ gøy å se på 😉 Og du virket ikke helt overbevist om at høye hæler var tingen nei….hehe, vi humret litt av det, men fy fader så sporty gjort av deg å stille opp på dette da! Knallfin ble du! 😉

2 03 2012
Kristin Lie

Tusen takk. Jeg syns det var litt flaut.. men lo så jeg ristet også 🙂

2 03 2012
Frode

På de to bildene til venstre kjenner jeg deg igjen… men bildet til høyre, er det deg??? Hadde ikke kjent deg igjen der! Men kjekt å ha noe å falle tilbake på når triatlonkarrieren er over.. 😉

3 03 2012
Kristin Lie

Haha, Eva sa det samme.. Det er meg i litt annet antrekk enn treningstøy 😉

2 03 2012
Anne E

Så fin du ble – men så dumt at jeg ikke viste at det kom på TV- du MÅ jo si ifra om slike ting !

3 03 2012
Kristin Lie

Ehh, jaaa.. Neste gang 😉

3 03 2012
Susanne Wigene

Du er alltid fin, men her var du fin på en annen måte 🙂 Jeg kunne også tenkt meg og sett dette på tv! Du skriver til Anne E, at du skal gi beskjed neste gang. Betyr det at det snart kommer en ny episode? 😉

4 03 2012
Kristin Lie

Haha, nei ingen ny episode 🙂 Men jeg melder meg lett på igjen 😀

8 03 2012
Adelheid

Hehehehehe, dette var gøy å se på Kristin. Eva så blid ut i hvertfall. Du var litt mer skeptisk. Men moro å være litt «dame» en gang i mellom. 🙂
Skikkelig kult at du stilte opp!

8 03 2012
Kristin Lie

Haha, takk.. Ja, jeg var ganske skeptisk..

Legg igjen en kommentar

