Bosu Core!

19 03 2012

Vel hjemme fra samlingen med mange timer på sykkelen.. Det har vært noen lette treningsdager, men desto større arbeidsmengde på jobbfronten, siden vi kom hjem for en knapp uke siden.  Jeg skal holde syklingen vedlike gjennom mine økter på CompuTraineren med økter fra u-peaks.  Løpingen før et større fokus. På søndag hadde jeg 90 min i Maridalen i ca 4.30 km/t-fart. Det er vel max-speed for øyeblikket 🙂  Muskulaturen og foten var ikke helt grei i går etter den økten.. Det var vondt de fleste steder :/  I morges var jeg heldigvis bare støl 🙂

I kveld var jeg på Bosu Core på Domus Athletica. Det er alltid morsomt med litt avveksling til egne øvelser.  For de som ikke vet: bosu er en halv ball. Se bildene nedenfor. Den er genial å «leke seg på».     Timen jeg var med på hadde fokus på balanse og styrkeøvelser på ballen for hele kroppen. Vi gjorde knebøy, pushups, utfall og selvfølgelig vanlige coreøvelser.  Når øvelsene gjøres på ballen (som er ustabil), må vi jobbe ekstra med balanse og avstiving/stabilisering av hele kroppen. Genialt 😀  Modellen på bildet er Ingrid, en av de ivrige jentene i TRI:MISAI, som jeg trener.

Handlinger

Information

4 responses

20 03 2012
Eva Vigeland

Skulle gjerne vært med der!

20 03 2012
Kristin Lie

En dag, Eva! Bare å bli student igjen – du er jo så godt som det 😀

20 03 2012
siljaifarta

Hem… var vi på samme time altså? Jeg så deg ikke…. men det var sikkert fordi jeg var helt «svingstang» , har litt dårlig balanse 😉

20 03 2012
Kristin Lie

Haha! Da får du kjøre denne timen hver mandag fremover. Mange mennesker og fullt fokus om seg selv.. Bli med på Flow kl 18 neste mandag!

Legg igjen en kommentar

