Ironwear på sesongens siste skitur

21 03 2012

I kveld hadde jeg trolig sesongens siste skitur – denne gang i Sørkedalen. Det var OK forhold de fleste steder.. Føret var ganske «sugent» og med 4 grader i lufta, måtte jeg kaste lua ganske fort.  Dessuten hadde jeg 8 kg bly klistret til kroppen min som gjorde at jeg holdt varmen i oppoverbakkene 😉

På lørdag gikk vi i Holmenkollen, der var det også OK skiføre de fleste steder.. Bildet viser der det ikke var OK forhold!  I bakkene i 5-mils traseen var det til tider tungt med 8kg ekstra på kroppen.  Men siden broren min gikk med pulk, var det jeg som var racer’n i løypa 😀

Vesten er utrolig god å ha på.  Jeg har tidligere brukt en vektvest på ski og på enkelte sykkelturer, men den var av et tett materiale og altfor stor.  Denne kan justeres ved hjelp av borrelåser – 2 kraftige belter på hver side av kroppen.  Produsenten kaller produktene sine ironwear. Et bra navn og nyttig hjelpemiddel for en ironman/-woman 😀  Den kan kjøpes i Norge hos Renessanse Treningssenter.

Vekten på vesten kan justeres ved å ta ut eller legge i flere blylodd. På min vest, som er av type: den som er beregnet på høyest aktivitet (!), er standardvekten 8kg.

Jeg har hoppet vristhopp i 2x5min med denne vekten.  Når trappeløping står på planen, må jeg «lette» vesten for en del kilo for å ikke  løpe på meg noen skader.  Rapport om videre vektvesttrening kommer..

PS. Mens min yngste niese Ingrid på 1.5 år dytter på biler, klarer jeg meg med 8 kilo.. Hun kommer til å bli en skikkelig ironwoman når hun blir stor 😀

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

