TRX slyngetrening

15 05 2012

I morges var jeg på TRX slyngetrening.  Timen het TRX intervall og hadde etter en kort gjennomgang av de ulike øvelsene vil skulle kjøre, en oppbygging som 30s innsats – 30s pause. Vi kjørte 9 øvelserfor rygg, bryst, bein og core og tilsammen 3 runder. Alle deltakerne hadde hver sin slynge.  Vi gjorde de samme øvelsene, men vanskelighetsgraden var det opptil hver enkelt å tilpasse.  Knebøy f.eks ble utført som vanlig knebøy, enkelt beins knebøy eller knehøy med hopp.  På den måten kan gruppen trene de samme musklene, men justere utfra form og ferdighetsnivå. Det var en morsom og effektiv trening!

Hos studentidretten er det Nydalen og Centrum Athletica  som forelpig tilbyr dette konseptet som er blitt veldig populært.  Vi kan oppleve at timene er fullbooket få minutter etter at de legges ut 🙂

Om noen bor i Oslo og enda ikke har fått kjøpt seg treningskort hos studentidretten er det løp og kjøp  nå som det er halv pris på kortet – med trening frem til 14.august..

Advertisements

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s




%d bloggers like this: