Cocosa og Udos Choice

19 05 2012

I går kom en etterlengtet pakke med nye forsyninger fra soma.no.

I mitt daglige kosthold inngår Cocosa som er kokosfett, og Udos Choice-oljen.  I stedenfor smør på brødet, bruker jeg Cocosa under brunost og banan 🙂 Oljen tar jeg en slurk av i ny og ne gjennom dagen, oftest i forbindelse med annen mat.  Den inneholder ferskpresset olje fra 9 ulike økologiske plantefrø og gir omega 3, 6 og 9.  I tillegg bestilte jeg en eske med Udos Choice Omega Bars. De er farlig gode og særlig velegnet sammen med et glass rødvin (ref Olaf Tufte ;)).  Sjokoladen som inneholder 70% kakao, har en anelse appelsinsmak og en liten dagsrasjon med Udos Choice-oljen.

Alt hvitt sukker er kastet ut av skapet og skal erstattes med kokossukker!  Hvitt sukker har som kjent ingen næringsstoffer, og kan betraktes som tomme kalorier og en vitamin/mineral-røver: kroppen må ta dyrebare vitaminer og mineraler fra sine reserver for å forbrenne det. Ekte rårørsukker, som er uraffinert, inneholder derimot naturlige vitaminer og mineraler. Til sammenligning inneholder kokossukker dobbelt så mye jern, 4 ganger mer magnesium og 10 ganger mer sink enn rårørsukker. Det inneholder også mange av B-vitaminene: B1, B2, B3 og B6.

Handlinger

Information

2 responses

23 05 2012
mari

Her var det noen matnyttige tips Kristin : )

23 05 2012
Kristin Lie

Når jeg leser om forskjellen på kokossukker og vanlig hvitt sukker, skjønner jeg ikke at noen bruker det vanlige sukkeret..

Legg igjen en kommentar

