Motstrømsbasseng i hagen!

18 07 2012

Et steinkast unna – i allefall for Thorkildsen – har jeg nå fått et flott motstrømsbasseng 😀  På grunn av mye regn den siste tiden, har vann- og avløpsetaten økt vannføringen i Akerselva så Maridalsvannet ikke skal «flomme over».

Da jeg svømte i elva i går, var det så vidt jeg klarte å kjempe meg oppover igjen.  Enkelte steder var det så mye strøm at det gikk fint å svømme på stedet som i et motstrømsbasseng.  10x svømte jeg 20s moderat nedover og 1min hardt oppover.  Da var jeg tilbake til start… og suste lett nedover igjen for en ny runde. Veldig moro og superbra trening!

 

 

 

 

 

Bildet til høyre viser et motstrømsbasseng.. Jeg har et stort gratis – men litt kaldere – og mye større basseng helt for meg selv med unntak av noen ender.

Handlinger

Information

2 responses

18 07 2012
Adelheid

Jeg var og kjente på vannet i går, og det var ikke kjempevarmt. Så jeg regner med at du brukte våtdrakt? Nå som jeg har flyttet så nærme badeplass er det litt kjipt av det ikke blir varmt nok til å ta noen skikkelige bad – kun kaste seg ut og komme seg på land igjen bading som er aktuelt nå. 🙂

19 07 2012
Kristin Lie

Svømte med våtdrakt ja, mye mer morsomt 😀 Det er jo også det jeg gjør i konkurranser.. Du burde prøve! Det er en helt annen opplevelse enn uten – og vannet er da nesten aldri for kaldt 😉

Legg igjen en kommentar

