2.plass i Tuddal

30 07 2012

På lørdag var det en ny konkurranse i triathlonserien (tidligere NorgesCup). Temperaturen matchet de andre stevnene (Nesodden og Eidfjord) med 10-12 grader, men det regnet – som på Nesodden.  Jeg trodde jeg hadde funnet den perfekte påkledningen etter erfaringen fra Eidfjord – jeg tok veldig veldig feil! 

Tuddal er en idyllisk liten bygd i Telemark – på solsiden av Gaustadtoppen.. Siden starten var først kl 1230, var det greit å kjøre fra Oslo samme dag.  2t og 14min brukte jeg hjemmefra – det var samme tid jeg fikk i konkurransen 🙂

Da jeg ankom Tuddal, var sprintdistansen i gang på sykkel. Jeg syns virkelig synd på dem som kanskje gjorde sin første triathlon i + 10 grader og i plaskende regn!  Det kan ikke friste til gjentakelse..

Løypene var fine. Vi svømte fra A til B, syklet 2 runder frem og tilbake og løp 2 runder rundt et vann.  Det hadde vært en bedre NM-trasee enn på Nesodden.  Vi hadde bra peping fra publikum i området for skifting/vending/mål.

På svømmingen gikk det omtrent som vanlig. 7 minutter etter teten (8 i NM på Nesodden) er altfor mye, men det jobbes med saken.  På grunn av været, hadde jeg vindvest og lange ermer under våtdrakten – litt for å spare tid, litt fordi jeg vet at kalde fingre ikke er særlig anvendelige til glidelåser etc.. Syklingen fungerte bra ut til første vendig, derfra og inn var det bare kaldt.  Det var på nippet til at tårene spratt og i perider følte jeg ikke at jeg hadde kontroll på sykkelen.  Det ble en skikkelig mental treningsøkt! Skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg beholdt våtdrakten på gjennom hele konkurransen 😀

Inn etter syklingen, var det ikke moro å knote for å få av hjelmen eller prøve å sette på seg løpeskoene.  Fingrene var iskalde – noe de fremdeles var da jeg kom i mål etter å ha løpt 10km.

2.plass ble sikret under løpingen.  Løpeløypa var variert med grus/gress og asfalt. Beina var nok noe tunge etter mye løyping på fjellet uken etter Eidfjord, men kulda var nok det som begrenset farten mest.   Kroppen min funker rett og slett ikke i sånt vær. Triathlon skal være varmt 😀

Arrangøren serverte varm (!!) bacalao etter målgang. Det smakte himmelsk, men jeg prioriterte en varm dusj før maten.  Et bra arrangement som kunne blitt en høydare denne sesongen om vi hadde sett sola 😉

Arrangementets nettside

Handlinger

Information

2 responses

30 07 2012
Torunn Hovde Kaasa

Takk for fin omtale.
Du gjorde ein kjempeinnsats i det våte været, flott resultat – GRATULERER. Velkommen tilbake neste år, da håpar vi sommartemperaturen og sola er tilbake.
Bra baccalaoen frå Tuddal Høyfjellshotell smakte.
Helsing Tuddaltri arr.

30 07 2012
Kristin Lie

Tusen takk. Dere hadde fortjent så mye bedre vær slik at vi virkelig fikk sett hvor bra det var hos dere!! Jeg kommer gjerne tilbake neste år 😀

Legg igjen en kommentar

