Ironmanfokus

10 08 2012

Nå er det 3 uker igjen til årets første ironman – i Køln 2.september.  Deretter følger Wales 14 dager etter Køln. Time will show hvordan kroppen takler det! 😀  18.november avslutter jeg sesongen med ironman i Arizona.

Jeg har ikke hatt noen lange sykkelturer siden påske, men håper å få en tur på 5t i løpet av neste uke.  Før min første ironman i Holland i 2006, hadde jeg ikke syklet lenger enn i 3t.  Tiden der ble 5.18 hvor jeg kjørte med et stort smil om munnen hele veien. Utallige treningstimer senere og  med noen langturer på opptil 5-5.5t er min beste tid på sykkeletappen 4.56 (er ganske stabil rundt 5t). Det er ikke så stor fremgang.. Jeg satser på at kortere og hurtigere turer er minst like bra.

En løpeøkt som gir både psykisk og muskulær styrke, er 4x5km som løpes i litt raskere enn ironmanfart. Pausen er 2min.  Denne har jeg kjørt 2x i løpet av de siste 6 dagene. Det har gått strålende så jeg håper maratonformen skal sitte i Køln.  Noen andre forberedelser enn 2 rolige lange langturer på beina har jeg ikke gjort.  I juli ble det jo 2 halve ironman-distanser som gir bra nok trening for ironman, for min del. Min styrke ligger i de lengre distansene, så lenge jeg får tilgang på mat 😀  Det blir utrolig moro og satser på ny pers – selvom jeg ikke har NRK med meg..

I morgen er det Oslo triathlon.  Det blir en bra kvalitetsøkt for høstens oppgaver.

Handlinger

Information

8 responses

10 08 2012
Susanne Wigene

Lykke til i Oslo triathlon i morgen, Kristin 🙂

10 08 2012
Kristin Lie

Tusen takk 😀

10 08 2012
Silja

4x5km er en voksen økt…. og en svært bra økt som du skriver 😉 Lykke til i morgen!

13 08 2012
k

Hei! Du har en utrolig inspirerende blogg jeg ramlet innom da jeg søkte på nettet i forbindelse med haglunds hæl-problematikk i fjor. Jeg vil gjerne prøve meg på et triathlon i normaldistanse, og lurer på om du har tips til hvor man kan finne informasjon om treningsprogram osv i Osloområdet?

13 08 2012
Kristin Lie

Så hyggelig du syns det! Hvordan går det med hælen din da? Ang treningsprogram, er det mye å finne på nettet om du søker. Triathlon er ikke så komplisert, det er bare å trene litt svøm, litt sykling og litt løping 😀
Ofte er det svømmingen som er bøygen og her er det viktig med riktig instruksjon fra starten av.
Om du ønsker et program tilpasset deg, kan jeg gjerne hjelpe deg da jeg også er utdannet PT.

En venninne av meg debuterte på spintdistansen i Oslo TRI. Det var ikke så skummelt som hun hadde forventet.. Ha det gøy på trening og lykke til!!

14 08 2012
k

Det går endelig fremover! Forrige operasjon ble dessverre «mislykket» da det ikke ble fjernet ben, så jeg tok begge hælene hos Erik Rosenlund i vår og er så langt meget fornøyd (6 uker på vei med siste hæl). Det hadde vært perfekt å få veiledning av deg innenfor dette 😀 Jeg kan sende deg en mail når det har gått noen uker til og jeg er klar for å «komme i gang»? Ha en fortsatt fin uke!

14 08 2012
Kristin Lie

Rosenlund er flink! Bruk tiden godt, ta heller litt ekstra pause enn å starte for tidlig.. Svømme, løpe i vann, sykle sittende, ellipsemaskin om et par uker. Tør å vente med å løpe til det er gått 3.5mnd. You can do it!!
Gi lyd når du er klar 😀

14 08 2012
k

Tusen takk for gode tips og motivasjon! Det skal jeg gjøre 😀
Ha en fortsatt fin sensommer så lenge!

Legg igjen en kommentar

