Dagen da bakkene var færre og runden var kortere..

16 08 2012

I ettermiddag syklet jeg en runde i marka som vanligvis tar knapt 3t.  Jeg dro på litt i starten for å unngå at en syklist jeg passerte skulle få heng, men ellers var tempoet lett/moderat.  Da jeg kom rundt føltes løypa både kortere og med færre bakker. Det er vel et bra tegn! Det endte med en bonusrunde i Maridalen for å få 3t 🙂

I går hadde jeg det på samme måte på løpeturen.  Vendepunktet oppe ved Movann kom 7 min tidligere enn da jeg løp turen for drøyt 2 uker siden.  En 13 dagers tyngre treningsperiode nærmer seg slutten.  Kommer jeg meg gjennom lørdagen, er det meste gjort!

På lørdag var det Oslo triathlon – i ny løype og innpakning.  Det ble en folkefest i solskinnet.  Jeg hadde ikke det store overskuddet og jaktinnstinktet mitt våknet vel egentlig aldri (lå 7 min bak etter svømmingen). Det endte med 3.plass.

Siden sist har jeg også hatt en lang langtur på sykkel. Det blir den eneste før Køln og Wales.  På turen rundt Nordmarka i rolig fart på temposykkel – hadde jeg 4 episoder som kunne endt ille.  Da må det også sies at jeg sykler på gangveien der det er mulig.

En bil overholdt ikke vikeplikten, en trailer svingte inn rett foran meg og sperret veien, en kassebil tutet og snittet meg ned fra Sollihøgda og den siste bilen stoppet ikke ved fotgjengerovergangen når motgående bil allerede sto og ventet.. Godt jeg sykler forsiktig og «passivt». Vær forsiktige i trafikken både store og små!!

 

 

Sykkelbildet er fra Haugesund. Jeg bruker ALDRI tempohjelm på trening 😉

Handlinger

Information

4 responses

16 08 2012
Adelheid

Fremgang, finnes det en deiligere rus? 🙂 Når er det alvor?

17 08 2012
Kristin Lie

Alvor eller moroa begynner 2.september: Køln ironman 😀

17 08 2012
sisselmortvedt

De små hverdagslige seirene som å slå sin egen tid på en treningsrunde er så deilig! Lykke til videre med oppkjøringen til Køln, skal følge med. Bra blogg du har, du inspirerer!

Hilsen Sissel, som har bestemt seg for å delta i sitt første trialton i 2013 :S

17 08 2012
Kristin Lie

Hei! Så hyggelig!! Fant bloggen din også, imponert 🙂 Har du bestemt hvilken triathlon du skal debutere i? Blir sikkert uansett morsomt – ikke minst veien dit 😀

Legg igjen en kommentar

