Høsttegn..

25 08 2012

Domus Athletica åpner igjen kl 0700 😀  Nytt dette semesteret er at svømmehallen ikke stenger midt på dagen som tidligere!  Da går det an å få til en lunsjsvøm uansett når lunsjen legges 🙂

I ettermiddag hadde jeg årets første (og trolig eneste massasjetime).  Når jeg går på en til to ukentlige poweryoga/FLOW eller stretchingtimer hos Studentidretten, tror jeg at det går helt fint å klare seg uten massasje.  Muskulaturen kan fort venne seg til massasje, sier fagfolk. Jeg har ikke råd til slike vaner 😉  På mandag var jeg på stretching – 45min statisk tøying av nesten hele kroppen.  Poweryogatimen som heter FLOW hos Studentidretten er mer dynamisk streching, er mer slitsomt – men føles på en måte bedre etterpå.  Uansett tror jeg det er særdeles fornuftig å gjøre noe som er ganske så anderledes enn å svømme-sykle-løpe.

Et annet høsttegn er de svimete vepsene som flyr rundt.. De kan sammenliknes med triathleter på slutten av en ironman 😀 Skrekkeksempelet er jo målgangen i 1997:

Nattetemperaturen har falt drastisk, det er mørkere og snart er det rundt 15 grader i sjøen. Det kan bli en lang og kald høst på meg som har siste konkurranse 18.november..

Handlinger

Information

7 responses

25 08 2012
Adelheid

Jeg skal prøve å få til en stretchingtime i uka ut over høsten. Rekker aldri med nok uttøying ellers. Flow gjør jeg bare når jeg har begrensninger, siden den timen er for hard hvis jeg trener mine faste økter med kettlebells og TRX i tillegg. Må jo passe på at totalbelastningen ikke blir for stor, vettu. Hvile skal man også har jeg lært…

Lykke til med konkurransene, så sees vi kanskje på stretching.
Har du forresten prøvd TRX-timene i Studentidretten. Det må du bli med på. Jeg er frelst. 🙂

25 08 2012
Kristin Lie

Det føles som sagt veldig lurt og ja FLOW er hardt! Jeg var med på en TRX i Nydalen i vår, moro! Hvor og når kjører du kettlebells? Tror jeg kunne trengt litt 😉 Sees plutselig, håper jeg!

26 08 2012
Adelheid

Jeg trener kettlebells på egenhånd på Nydalen Athletica. Det er det eneste stedet hvor de har utstyret. Bli gjerne med! Prøver å gjøre det på tidspunkt hvor det er lite folk der, så da blir det enten morgenøkt eller helgeøkt. Gi beskjed, så kan vi avtale noe.

Da jeg var skadet, trente jeg kettlebells i helgene. Men nå har jeg tenkt å prøve å komme i gang igjen med mandagsintervaller, og da blir det litt i overkant hardt med lang langtur på lørdag, kettlebells på søndag og intervaller på mandag… Så jeg må tenke litt på hvordan jeg skal legge opp treningsuka mi framover. 🙂
Planlegger høstens første økt tirsdag morgen, og stretching på kvelden.

27 08 2012
Kristin Lie

Sender deg melding på FB..

25 08 2012
Silja

haha, i dag fikk jeg lettere panikk da jeg fikk en veps i sykkelhjelmen…. 😉 Jeg sier ikke mer!!

25 08 2012
Kristin Lie

Føler med deg! Jeg kunne lett å ha syklet av veien om det skjedde meg..

27 08 2012
Kristin Lie

Fikk en virrete veps på haka i dag da jeg syklet – auuuuuuuu. Den stakk :/

Legg igjen en kommentar

