Os triathlon og triathlonserien

27 08 2012

I går var det siste konkurranse i det som tidligere het NorgesCupen.  Det var en sprinttriathlon i Os, ikke langt fra Bergen.  Siden det ikke går noe morgenfly fra Oslo til Bergen, måtte jeg overnatte.  Triathleter er generelt rause og inkluderende, så jeg fikk den beste behandlingen da jeg ankom byen – i regn.. Etter en fantastisk god lasagne og tilslutt jordbær hos Solveig, tok vi kvelden.  Strålende solskinn neste dag! Det ble en liten morgenjogg for å våkne litt, før drømmefrokosten med egg, bacon osv 😀

Godt var det at jeg tok den morgenjoggen, for det ble knapt med løping før start pga infomøte.  Pakkingen hadde gått litt fort, så tridrakt, solbriller og nr-belte lå hjemme i den posen – som jeg trodde jeg hadde pakket ned.. Det gikk fint likevel, «ække så fal’i» med bare en sprint..

Vi skulle svømme 750m – tidene viser at det nok var noe lenger – 20km sykling i en særdeles varierende løype med flate tempostrekker til bratte bakker på dårlig asfalt. Løpingen var 5km stort sett på asfalt med vendepunkt halvveis. Det er sånn løypene skal være 🙂

I mål var jeg nr 2, ca 3min bak Mette P. Kari kom i mål som nr 3. Dette ble også stillingen i Triathlonserien for 2012. Det var godt jeg tok turen ellers hadde jeg endt på 4.plass og «tapt» endel kroner på det..

Nå er det snart pakking og avreise for Køln 😀

Handlinger

Information

2 responses

27 08 2012
Tone

ække så fal’i med sprint nei…:)) Gratulerer med en meget velfortjent plass. og lykke til i oppladningen til helgen.

28 08 2012
Kristin Lie

Tenkte på deg da jeg skrev det 😉

Legg igjen en kommentar

