Wales er noe ganske annet enn Køln

5 09 2012

Køln er det perfekte stedet å debutere på en ironman for utøvere som ikke har svømmebakrunn: helt stille vann, baneskiller og ferskvann.  I Wales er det store bølger, strømmer og saltvann.

Sykkelløypen i Køln er omtrent helt flat, men har noen svinger inne i byen. Wales er alt annet enn flat. Sitat fra en utøver som gjorde IM Wales i fjor: «Ikke pers i Wales, det kan jeg love! Like mange høydemeter som i Norseman på sykkel – nesten –  fordelt over smale Walisiske krøtterveier! Det eneste som slår antall høydemeter er antall krappe svinger uten sikt!»

De som kjenner meg vet at jeg liker best å sykle i Maridalen eller på CompuTraineren i stua..  Men fra i dag av liker jeg bakker 😉

Løpeløypa kan det virke som er relativt like, en bakke/trapp pr runde begge steder.

Vinnertiden for herrer var på 9.04 og 10.05 for damer. Det sier en del om hvor tøff sykkeløypa er. Det kan nok fort bli 6t på sykkelløypa..

Jeg har ikke fått noen startliste enda så jeg lever i spenning. Men konkurransen blir nok mer en kamp mot vær, vind og natur enn en kamp mot klokka og konkurrentene!

 

Bilde fra syklingen i Køln. Jeg var i godt humør og superklar for knapt 8timer til..

Handlinger

Information

3 responses

5 09 2012
Lars

Du liker bakker! Bakker är din vän!
Du kommer dansa fram i Wales! GoStrong!

5 09 2012
Kristin Lie

Haha, ja. Du har rett 😀

5 09 2012
Kristin Lie

Forresten husker du vel hvem som syklet saktest ned fra fjellet igjen.. 😀

Legg igjen en kommentar

