Utfordrende sykkelløype..

14 09 2012

Men det hadde jeg jo hørt rykter om på forhånd 😉 Utfra skrekkhistoriene om alle svingene og den dårlige asfalten, var det nesten (..) en opptur å kjøre gjennom løypa.. nesten. Vi skal sykle en kort og en lang runde.  Den lange runden kjøres to ganger, og det er det de største utfordringene er.  Hele løypa er klart noe annet enn mine vanlige sykkelruter (les: i Maridalen eller på CompuTraineren i stua), men utfordringer er moro!  Jeg tar ingen sjanser på å ikke være i stand til å levere leiebilen min på Heathrow på mandag, så jeg vil nok bremse mer enn en del andre 😉

Værutsiktene er «så der», men her skifter det stadig vekk.  Det er i allefall ingen fare for overopphetning.

Jeg bor hos et utrolig hyggelig ektepar med tre voksne barn, så disse er ersattet med to særdeles ivrige og matglade labradorer.  Selv den engstelige eldste av dem, innlemmet meg i familien etter bare to minutter – matmor ble veldig overrasket 🙂 Vi bor nesten mindt i sykkelløypa – i Pembroke – ca 20min med bil fra start og målgang i Tenby.

Familien er veldig aktiv. De har seilt jorda rundt, vært på foto- og seilferie på Svalbard og skal om en uke på ferie til Nepal. Kona her debuterte i sin første sprinttriathlon i vår og er veldig ivrig. Hun var med meg både og syklet gjennom den korte sløyfa av sykkelruta og  på svømming senere. Ja, vi jogget også morgentur før frokost samme dag 😀  Jeg er aldri redd for å trene for rolig når jeg skal ha rolig trening, så det var bare gøy å kunne motivere og peppe henne!

Rett etter lunsj i dag er det race-breefing for proffutøverne. Da får jeg hilst på konkurrentene mine.  Det er nok hun som vant ironman UK i juli som er den største favoritten . Løypa der er ganske lik denne sies det.  Hun har også fått det laveste startnummeret.  Jeg tror det er været og løypene som blir de største konkurrentene mine – i tillegg til meg selv.. Hva slags plassering det blir tilslutt, vil tiden vise.  Nå SKAL jeg til mål i allefall!!!

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

