Kettlebells i Nydalen

27 09 2012

Første gang jeg prøvde kettlebells var i Portugal.  Jeg var på en gruppetime med en ekspert på området, der jeg selv var  som triathlontrener – for Springtime.

Neste gang jeg prøvde kettlebells var 1.5 år senere.. i Nydalen – Nydalen Athletica – en avdeling hos studentidretten.  Der har de et stort multisportrom med slynger (TRX) og bl.a kettlebells. Treningen kommer opprinnelig fra Russland.  Det er en slags dynamisk styrketrening som trener hele kroppen.  Det krever og gir både økt smidighet og kroppskontroll. Veldig moro! Det blir garantert ikke lenge til neste økt 😀

Siden jeg ikke hadde med videokamera, må vi ta til takke med damen jeg fant på youtube 🙂

Handlinger

Information

3 responses

28 09 2012
Adelheid

Siden du har lagt ut bevis på at jeg faktisk trener styrke, ikke bare skriver at jeg gjør det, så håper jeg det er greit at jeg stjeler bilder? Snart klar for mer «russergym». 🙂

28 09 2012
Kristin Lie

Det er klart 😀 Vi får ta video en dag nærmere jul..

28 09 2012
Adelheid

Hehehe, ja vi må trene på oss noen ekstremt svulmende muskler først. Kanskje dette blir årets julekortmotiv. :DDDDDDDD

Legg igjen en kommentar

