Alt det praktiske i boks!

17 10 2012

Endelig har jeg fått ordnet alt ang reisen til USA neste mandag. Tiden går fort! Men nå er innreise, flybilletter, leiebil og hotell i boks.  Det siste som ble fikset var hotelloppholdet i Florida. Bookingen måtte gjøres via telefon. Jeg hadde nemlig fått en rabattkode som proff-utøver.  Damen i den andre enden av telefonen var dessverre ganske lite oppegående.. Flere ganger var jeg på nippet til å avslutte samtalen.  Navnet mitt var problem, at noen kan hete LIE til etternavn var vanskelig.  Jeg sa jeg trengte reservasjon i perioden 29.10-07.11, hun gjentok 29.september.. Jajo, det er jo klart å reise tilbake i tid kunne jo vært fint 🙂  Etter drøyt 17minutter klarte hun ufattelig nok å ha oppfattet alt og bekreftelse kom på e-post!

Det har vært mye frem og tilbake med flybilletter og leiebil også.  Det endte med at alle flyvningene blir med Delta airlines.  Billetten ble bestilt under ett, så prisen ble ikke avskrekkende (Oslo-Panama city/Florida, Florida – Phonix/Arizona,  Arizona – Oslo).  Sykkeltransporten kommer i tillegg.  Det blir nok fort 2000,- til sammen.  Flere av leiebilfirmaene har stengt kontoret sitt når jeg lander.. men nå har jeg fått avklart at et firma stiller opp 😀  Det er egentlig ganske rart at de stenger så tidlig, siden det lander flere fly etter den tid.

Treningen går vel greit.  Jeg har satt et par perser og på søndag hadde jeg en flott løpetur med Tone Hjalmarsen og Karianne G. Søfting.  Tone er klar for å løpe under 2.30 i Frankfurt om en drøy uke!  Vi løp 28km i rett under ironman-pace for meg.  4.06 min/km var den raskeste og 4.19 min/km var det sakteste kilometeren.  Hvordan jeg har trent mellom Wales og Florida kan jeg komme tilbake til senere.

 

Tone ble kåret til landets beste langdistanseløper og fikk Asics gullsko i 2011.  Hva vil skje i 2013.. 😀

Handlinger

Information

4 responses

17 10 2012
sigrunddrivenes

God tur og lykke til! Skal følge deg på IronmanLive på nettet 🙂

18 10 2012
Kristin Lie

Så hyggelig! Tusen takk 😀

19 10 2012
Adelheid

Skulle gjerne slanget meg litt på en av strandstolene på bildet der. Nå har været vært kjipt en stund. 🙂
Forresten; ser at bestenoteringen din på Ironman er slått av en norsk mann på Hawaii. Det kan vi ikke ha noe av, så nå er det skjerpings i USA! 🙂

19 10 2012
Kristin Lie

Jepp, skjerpings skal bli!! Har muligheten å perse 2x «over there».. 😀

Legg igjen en kommentar

