Nytt utstyr

28 10 2012

I morgen på denne tiden sitter jeg på flyet til Amsterdam og deretter går det videre til Atlanta og Panama City.  Med meg på turen har jeg fått ny hjelm, briller, sko, lisser og drikkebelte 🙂

Hjelmen er Rudy Projects Wingspan.  Den er kortere og lettere enn den jeg har brukt tidligere.  Dessuten har den mye bedre lufting. Bak på hjelmen er det to store luftehull. Foran på hjelmen kan jeg velge å kjøre med åpent, delvis åpent eller lukket front.  Noen bruker argumentet mot å stille med tempohjelm at det blir for varmt i forhold til racerhjelm. Nå holder ikke det lenger!

Brillene som også er fra Rudy P, har med det blå glasset bedre kontrast enn øyet mitt.  Dessuten kan innfatningen formes slik at de passer hodeformen. Det er en fordel.. 😀
Løpesko!  Med 180-185 steg i minuttet blir det mange steg (les tonn) som skal forflyttes i løpet av en maraton.  Det er viktig å ha en sko som sitter godt på foten og passer til ditt løpesett.   Selv lander jeg delvis på hæl og mellomfot.  Jeg har enda ikke bestemt meg om jeg går for de letteste skoene Piranha på 120 (!) gram eller Gel-Hyperspeed på ca 170 gram.  Det er mulig det blir en ironman i hvert par – siden jeg har muligheten 😀  Begge modellene har veldig lite dropp fra hæl til forfot. 

I skifte mellom sykling og løping er det like viktig å være rask, som ute i løypa. Tapt tid i skiftesonen, kan være vanskelig å hente igjen.. Nå har jeg kommet over noen lisser (de heter xlaces) som gjør skiftingen både rask og videre løping kanskje mer komfortabel.  Lissene er av strikk, det er ikke noe nytt. I de første triathlonkonkurransene mine brukte jeg hvit buksestrikk som jeg fant i moren min sin syskuff (jeg har fremdeles ikke egen syskuff..).  Med de nye lissene kan jeg justere hver del av skoen som jeg ønsker f.eks stramt nederst – en løsere vrist og stramt øverst.  Men en vanlig strikk blir det jevn stramming og ofte litt for stramt.

Siste på lista mi, er et drikkebelte av neopren.  Det sitter som støpt og gnager ikke pga materialet neopren.  I utgangspunktet er jeg ikke spesielt glad i løpe med drikkebelte, fordi det har en tendens til å hoppe opp og ned..  Dette beltet er noe annet 🙂 Beltet mitt har to flasker, men det er plass og muligheter for å sette på holdere til to flasker til.  Lommen er vanntett og har plass til en mobiltelefon og har en innerlomme for nøkkel/kredittkort.  Flaskene har luftlås.  Det betyr at jeg ikke trenger å skru, bare klemme på flasken – genialt!

Handlinger

Information

6 responses

28 10 2012
Adelheid

God tur. Jeg skal følge med og heier på deg! 🙂

28 10 2012
Kristin Lie

Takk 😀 Vær flink her hjemme..

28 10 2012
Nina

Masse lykke til Kristin!!! Hvir får man kjøpt det drikkebelte? Vet du det? Det var jo helt genialt, andre jeg har prøvd sitter ikke skikkelig med mindre man strammer til det gjør vondt og camelback er jeg ingen fan av;) Nina:)

28 10 2012
Kristin Lie

Tusen takk!! Se på pekeren jeg la inn, der kommer du rett til nettbutikken som forhandler sånne belter. Jepp, de er geniale 🙂 http://www.12cit.com

30 10 2012
Torgeir Nes

Det flaskebeltet ser spennende ut.
Hvis du ikke fester den strikken over tuten når du løper.
Hopper flaskene ut av da?
Jeg vet dette er et problem med Salomon sitt belte.

Mvh Torgeir

30 10 2012
Kristin Lie

Flaskene hopper ikke ut, men det er en sikkerhet med strikken. Det er det mest perfekte drikkebeltet jeg har kommet over 😀

Legg igjen en kommentar

