Forviklingar..

31 10 2012

Mandag morgen skulle jeg ta flyet til Florida.  Det snødde på veien opp til Gardermoen.  Mange bilister kjørte med sommerdekk, det var helt tydelig..  En trailer sperret en avkjøring på Ulvensplitten, bakken var isbelagt og traileren klarte ikke å komme opp den slake bakken.  Bilister forsøkte å rygge tilbake ut på E6 – kaos! De siste 7-8 km inn til Gardermoen gikk det i 35-40 km/t, ingen hadde måket veien – ett felt og mange biler.

Innsjekkingen gikk fint. på grunn av kanselleringer til New York, var det særdeles hektisk i informasjonsdiskene hvor jeg skulle betale for sykkeltransporten.  KLM sa de fikk sende meg faktura senere.  Håper senere  (siden den enda ikke har kommet), blir veldig mye senere = aldri 😉

En del fly var forsiket pga snøen. Mitt fly til Amsterdam ble forsinket fordi flytrappen ikke fungerte!  Passasjerene som kom fra Amsterdam ble sittende 45min før de kom ut.    Vi måtte bruke trappen bak i flyet for å komme inn. Da jeg endelig fikk satt meg ned, var vi 60min etter skjemaet.   Kapteinen meldte da boardingen var ferdig, at vi var nr 22 i køen for avgang. Ja, da ble det mer venting, og 65min senere tok vi av.  Jeg skjønte at flyet mitt videre til Atlanta, var det bare å glemme.
I Amsterdam var jeg blitt ombooket via Dusseldorf og San Fransisco til Florida neste dag. Hotell i Amsterdam ville KLM ta seg av. Jeg spurte om det ikke var noen mulighet samme dag.  Det føltes bedre å komme seg til USA, enn å «kaste bort» tiden i Amsterdam.  Det sto 9 på venteliste på flyet til Atlanta 3t senere.  Jeg ventet tålmodig (!) og kom med 😀

Flyturen var lang.  Totalt var jeg på reise i 24t før jeg fikk lagt meg.  Jeg har aldri vært så nær på å kaste opp under landing og satt faktisk med posen klar :/  Min kropp er ikke noe bra party-emne.  Den trenger om ikke 8t søvn, så i allefall 6t og litt hvile.

I Atlanta kom sykkelbagen min, men ikke bagen med klær, toalettsaker mm.  Jeg fikk levert inn «bagage claim» og ble skysset til luksushotellet der jeg skulle sove – betalt av KLM.  Bare synd det var så få timer til jeg måtte tilbake til flyplassen.  De insisterte på at jeg måtte være der minimum 2.5t før avgang.  Jeg har trent min tålmodighet veldig på den turen over til Florida 😉  Utrolig nok har jeg overrasket meg selv over roen, hehe.

Da jeg endelig ankom Panama City, bekreftet jeg den savnede bagen, men ingen kunne si hvor og når den ville dukke opp.   Fremdeles venter jeg i spenning mer enn 24t senere..

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

