Panama City Beach

1 11 2012

Uten for vinduet mitt er det drøyt 20 grader og solskinn! Det blåser ganske friskt, men skal løye i løpet av morgendagen.  Lørdag skal det være så godt som vindstille.

I morges skulle jeg ut å svømme litt, men det var så høye bølger at jeg aldri kom meg skikkelig uti.  I noen minutter svømte jeg på stedet i en mur av vann og skum, men endte med 15min i hotellbassenget i stedet.  Det er relativt kraftig strøm noen steder og ganske så folketomt her jeg bor.  Om jeg forsvinner til havs er det ingen som vil etterlyse meg før etter noen dager.. Bassenget føltes tryggere 😉

Til lunsj dukket bagen min endelig opp!  Den bar preg av at den hadde vært på reise en stund og gjennomsøkt av tollmyndighetene.  To gaver jeg skulle gi bort til Joe Friel – der jeg skal bo i Arizona, var åpnet :/  Men det skal bli godt å kunne bruke noen andre klær enn de jeg reiste i..

 

Å handle matvarer her er en utfording.  Det er altfor mange valg!  Hjemme er det 1-2 sorter peanøttsmør å velge i, her er det mange hyllemetere.   Det samme gjelder da for alt annet.   Jeg trodde jeg var god på mat-shopping, men kommer litt til kort her 😀

I ettermiddag hadde vi racebreefing for proffklassen.  Det mest interessante var vel at vi ble oppfordret til å holde nøyaktig 9ms avstand til sykkelen foran for å unngå at forbipasserende smatt inn foran oss.. Det er 9m mellomrom til de gule strekene i midten av veien – derfor bruker de 9m.  Normalt passerer jeg en haug med utøvere i løypa.   Vi starter 10min foran age-grouperne, men det er ikke nok for at jeg skal måtte unngå å passere endel.  Når jeg tar igjen utøvere, må jeg passere hele rekken med syklister for å unngå «bråk».  De har også lagt om løypa til en frem og tilbake løpe for å kunne ha flere dommere ute 🙂

Startfeltet kan skremmet vannet av de fleste.  Mirinda Carfrae (nr 3 på Hawaii i år, nr 2 i fjor),  Van Vlerken, Kessler (1 IM og 3x 70.3 seiere i år), Jessica Jacobs (vinneren i Florida i 2010 og 2011) og Sveriges Eva Nystrøm (vinner av VM lang duathlon i år, 9.09 som pers fra Kalmar ), Åsa Lundstrøm (vinner av Kalmar i år på 9.13) ++++ Vi er totalt 30 jenter som stiller til start.  Det blir moro!!

This slideshow requires JavaScript.

Handlinger

Information

2 responses

1 11 2012
Tone

så godt å se at du er vel fremme og at både du og bagen er i god behold! Det med mange valg i mathyllene kan ta motet fra de fleste, men velg den med flest nøtter og kalorier så går det sikkert bra;) heier på deg og du er like god som de andre i starfeltet! MINST! Ikke noe å bli skremt av:))) Diger klem

1 11 2012
Kristin Lie

Takk kjære, Tone!! KLmm

Legg igjen en kommentar

