Nærmere

15 11 2012

Etter drøyt 5 dager hos Joe Friel, har jeg nå endelig kommet til mitt «homestay».  De er kjempesøte!  Har to barn som er flyttet ut og er selv triathlonmosjonister.  I 2014 har vi nå planlagt at de skal ta ironman Arizona 😀

I dagene hos Joe og Joyce, ble det mye sykling.  Hver dag syklet vi i ca 2t bortsett fra en dag da Morten Hornnes fra Royal, kom innom og syklet med meg.  Så langt jeg vet er vi de eneste norske her.  Joe Friel er en mann som lever som han predikerer.  Han er nøysom, sykler alltid med powerdata og puls og legger inn hver eneste økt på data slik at han kan lese utvikling og stressnivå.  Imponerende treningsinnsats av han, men når man har supre omgivelser og klimatisk forholde er det jo endel enklere.  Han syklet disse dagene etter oppvaming 1t i sone 2 med noe innlagt maxdrag mot slutten.

Mitt homestay som ligger i Gilbert, ca 15min fra startstedet med bil (alt foregår med bil..).  Jeg blir kjørt rundt hvor jeg enn måtte ønske.  I går hadde jeg en superfin løpetur langs en kanal i fart rett over IM-pace.  Tom fulgte meg med bilen sin og sørget for at jeg ikke kunne løpe feil, og han langet vann om jeg trengte det.  Jeg har også fått et gjestemedlemskap hos LifeTime, en am. treningskjede med gigantiske anlegg!  Der har det blitt både en svømmeøkt inne og ute de siste to dagene.

Gårsdagen ble avsluttet med flere likesinnede.  Den lokale triathlonklubben hadde invitert Joe over for å snakke om «How to Have a Personal Best in Ironman».  Under introduksjonen sa han at jeg like gjerne kunne holdt innlegget for dem 😀  Det ble en bra diskusjon og ivrige utøvere som spurte og gravde om hvordan jeg trente i forhold til Joes filosofi, erfaringer fra konkurranser etc. Moro!

Naturlig nok har det blitt mest restitusjon og vedlikeholdstrening i perioden etter IM Florida.  Hvilke utslag det vil gi, kan jeg ikke svare på før natt til mandag norsk tid 😉  Den største utfordingen min etter at jeg kom til Arizona, er å få nok søvn.  Jeg våkner opp kl 01 superklar for en ny dag! Det gir meg ml 4-6t søvn.  Litt knapt, men jeg stresser ikke med det.

I morgen er det promøte og henting av startnummer.  Jeg nærmer med sesongens siste konkurranse med stormskritt! 

This slideshow requires JavaScript.

Handlinger

Information

16 responses

15 11 2012
kine

Lykke til! Du er utrolig flink og en stor inspirasjon 🙂 Imponerende!
Jeg lurer på, bruker du pulsklokke ved svømming? I så fall, vet du om en modell som måler pulsen under svømming?

15 11 2012
Kristin Lie

Det var hyggelig! Jeg registerer aldri puls på øktene mine, men klokken jeg bruker Garmin 910XT klarer å registrere puls under svømming. Garmin har også en egen svømmeklokke som er billigere enn 910-versjonen.

15 11 2012
Kine

Takk for hjelpen! 🙂

15 11 2012
Kristin Lie

Bare å grave og spørre.. 🙂 Viktigere enn puls i svømming, er teknikk med mindre du er en habil 40-1500m konkurransesvømmer da

15 11 2012
Kine

Ok. Interessant! Blir pulsmåling annerledes i vann? 😊

15 11 2012
Kristin Lie

Du kommer normalt ikke like høyt i puls i vann som på land. Jeg ligger ca 20 slag under «løpepuls» men oftest enda lavere,.

15 11 2012
Kine

Ok. Takk for svar! Er det fremdeles god kondisjonstrening??😃

15 11 2012
Kristin Lie

Svømming er glimrende kondisjonstrening! Utrolig bra for sener og muskler å trene i vann, du trener også hele kroppen i motsetning når du ev sykler og f.eks løper..

16 11 2012
Kine

👍😃

15 11 2012
Pernilla

Wow, hänger du med Joe Friel?! Jag läser alltid hans blog! Idag om how to have a personal best IM =))) Stort lycka till där borta och ha ett fantastiskt sista race för säsongen!!

15 11 2012
Kristin Lie

Takk!! Ja jeg hänger med han 😀 Han la ut på bloggen det han snakket om på et møte jeg var igår, ble interessant diskusjoner!

16 11 2012
Tone

For en fantastisk tid du har der borte. Må være utrolig godt og inspirerende, og uansett hvordan det går, en bra avslutning på sesongen! Har stor tro på PB og en fin opplevelse søndag. Jeg følger deg som vanlig og heier på deg! Diger klem
PS: Polars multisportklokke, RCX5, måler også puls i vann;)

16 11 2012
Kristin Lie

Takk kjære!!! Jeg er klar for step, flow og masse moro når jeg er tilbake! Har det som en drøm her 😀 Gleder meg litt til søndag nå.. KLmmm

16 11 2012
Adelheid

Kjipt at du ikke har greid å snu døgnet da. Men desto enklere omstilling når du kommer hjem. Håper du får sove de siste dagene som er igjen. Masse lykke til med oppladningen til mandag. Jeg heier på deg. 🙂

Jeg har vært opptatt de siste helgene, så kettlebells har det blitt dårlig med gitt. Men Eva kan jo ha tjuvtrent på Toppidrettsenteret og opparbeidet seg store bolemuskler på egenhånd i mellomtiden for alt jeg vet. 😀

16 11 2012
Kristin Lie

Fikk en melatonin-pille i går, det hjalp. Takk for heiing, hei høyt!!! KLar for kettlebells etterhvert også, men tror det er smartere å starte med TRX etc 😉 Eva ligger på sofaen og drikker champis, hun må spise seg opp så tightsen passer!

18 11 2012
Adelheid

Hehehehe… Jeg heier! Bli med på TRX, det er bra saker.

Legg igjen en kommentar

