Straks jul!

22 12 2012

TidenOLYMPUS DIGITAL CAMERA flyr og vi med den.. Etter innkjøpene som gjøres i (mat-)butikkene om dagen, ser det ikke ut til at dommedag forventes –  men en snøstorm eller butikkstreik.  Kjøpesentraene har jeg klarte å styre unna, men utfra bilkøene utenfor – er det neppe bedre der inne.  Jeg grøsser ved tanken.  Jula kommer uansett.  Det viktigste er å ta godt vare på sine nærmeste, og å huske at det beste i livet ikke kan kjøpes for penger 😉

Årest julebakst er litt skrall, men etter en bakedag hos foreldrene mine, er det blitt noen kakeslag i allefall.  I går lagde jeg «nøttekubber», som jeg syns smaker mye bedre enn de vanlige julekakene.. Det er ikke akkurat typisk julebakst, men jeg lager sjelden noe som tar mer enn 30min bortsett fra eplekake.  Mandler, hasselnøtter, valnøtter, pistasjnøtter og cashewnøtter grovhakkes.  2dl kokossukker OLYMPUS DIGITAL CAMERAog 2ss kokosolje ble smeltet i en gryte (NB lav varme så ikke sukkeret brenner seg).  Nøtteblandingen ble tilsatt når sukkeret var smeltet.  Fortsett å varme sukkeret til alt er karamellisert.  Hell alt over på en bakeplate dekket med bakepapir.  Tilsett salt og avkjøl.  Skjæres i passe store biter. Nammmmmm 😀

Treningsmessig er jeg kommet godt i gang med ny sesong. Flere timer på ski, i bassenget, på rulle og på mølle er unnagjort.  I tillegg har jeg funnet min «favorittaktivitet» i basisrommet på Toppidrettssenteret.  Den kalles av meg for satanøvelsen 😉 Jeg kjører 4x30s max – da er det helt slutt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En ekstra motivasjon for neste år (kanskje..) er å komme på flere av disse topp 10 listene enn jeg gjorde i år hvor jeg står på 6.plass med min sykkeltid fra Florida. Triathlon er kombinasjonen svømming – sykling – løping. Det skal jeg vise at jeg mestrer bedre enn noen gang i 2013 😀

God jul til store og små! Ta godt vare på hverandre..

Svømmehallen på Domus Athletica er selvfølgelig åpen mellom jul og nyttår 🙂 I’ll be there..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Handlinger

Information

5 responses

22 12 2012
sigrunddrivenes

Riktig god jul!

23 12 2012
Kristin Lie

Takk det samme 😀 Håper du for en koselig julefeiring!

29 12 2012
k

God jul og godt nyttår! Vil du skrive om løpeteknikk, eventuelt også om ditt syn på barfotløping?

30 12 2012
Kristin Lie

God jul videre og godt nytt år til deg også! Ja, løpeteknikk står på planen min 😀 Snart..

30 12 2012
K

Herlig! Godt nyttår 😃

Legg igjen en kommentar

