Hjemmelagd nutella – dobbelt så godt – minst!

13 03 2013

Jeg har lenge hatt ambisjoner om å teste ut produksjon av hjemmelaget nutella.  Etter at jeg nå har fått meg kjøkkenmaskin og endelig hadde en ettermiddag uten større planer, var det ingen unnskyldning!  Det var litt startproblemer med å få blenderen til å virke: ring en venn og les bruksanvisnin

gen for n-te gang både på engelsk og norsk..(..husk å sette på lokket korrekt..).   Vips klikket lokket og

hasselnøttene ble kuttet i småfilleOLYMPUS DIGITAL CAMERAr på null komma null 🙂

Nøttene ble kuttet, men for å få en OLYMPUS DIGITAL CAMERAjevn og smidig masse, måtte kjøkkenmaskinen kjøres på full speed i 8-10min.  Etter grovhakkingen med «blederfunksjonen», overtok «kjøkkenmaskinfunksjonen» (se bildene). OLYMPUS DIGITAL CAMERA 5-6 ganger stoppet jeg OLYMPUS DIGITAL CAMERAmaskinen for å skrape veggen.

Da grovhakkingen var gjort, tilsatte jeg 2ss Cocosa kokosolje.

Helt mot slutten ble litt pulverkaffe (..) 2ss kakopulver og 2ss Cocosa kokossukker tilsatt.

Jeg var ganske spent på resulatet, men med gode ingredienser blir resultatet supert 😀

Oppskriften er som følger

En pose med hasselnøtter

2ss kokosolje

2ss kokossukker

2ss kakao

1/2 ts pulverkaffe

Glasset er allerede snart tomt..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASAMSUNGFavoritten kan sees nedenfor 😀

Handlinger

Information

4 responses

14 03 2013
Pernilla

OMFG måste prova!!!

14 03 2013
Kristin Lie

Fantastisk godt, spiser det faktisk akkurat nå 😀 Må lage mer snart..

18 03 2013
evaisabel

Har gått og mumset surdeigsvafler med sjokoladepålegget i hele dag, farlig godt:-)

18 03 2013
Kristin Lie

Hehe, jeg vet hvordan det er.. Det er i allefall bedre for kroppen vår det pålegget der enn det du kjøper i butikken 😀

Legg igjen en kommentar

