Borte bra, men hjemme best!

23 04 2013

Det er bra å være utenlands å trene, men ofte like bra å være hjemme 😀  Hvordan hverdagen organiseres, vil være avgjørende hvor mye tid vi har til det ene og det andre.  Etter å ha studert hvordan «mosjonister» kan trene seg i senk i løpet av en uke eller 2, lurer jeg på om de ikke hadde hatt det vel så bra hjemme 😉  Å samle timer bør aldri bli noe mål i seg selv.  Jeg diskuterte dette senest med Lisa Norden på søndag over en løpeøkt i vann.  Vi var enige om at altfor mange trente altfor mye, bare fordi de hadde tid tilgjengelig.  Hun hadde lært seg å få max utbytte av de få (i allefall mht løping) timene hun kunne trene.   I stedenfor å sykle en ekstra time eller løpe flere kilometer, bør nok endel heller velge å bruke litt av denne tiden på forebygging av skader les: stretching/bevegelighet, stabiliseringsøvelser og andre teknikkdrills.  Vi har bare en kropp – jeg vil ha min så skadefri som mulig frem til passerte 100 😀

I løpet av oppholdet på Playitas/Fuerteventura «sesongdebuterte» jeg i Challenge Fuerteventura.  Det ble ingen stor suksess, men kan vel kalles en «grei treningsdag».  Det ble 7.plass i kv. PRO.  En hver konkurranse er glimrende trening, så alle sjanser bør benyttes 🙂

Det har blitt mange timer i vannet på meg, både i sjøen og i bassenget.  Denne tilgjengeligheten til svømmefasiliteter kunne jeg ønske meg hjemme.. Å bruke 3min på å tusle ned i bikini for litt teknikksvøm før middag eller havsvømming i det klareste vannet jeg har sett siden  jeg var på Hawaii er fantastisk.  For tiden er det mitt manglende catch jeg prøver å finne, hehe.  Etter undervannsfilming var det flere som fikk seg en overraskelse – av trenerene og utøverne.. Kanskje finner jeg catchen her hjemme 😀

Handlinger

Information

4 responses

24 04 2013
Adelheid

Snart er det min tur til å trene meg totalt i senk på ei uke. Er jo mosjonist, og vil ha full valuta for pengene må vite… :-DDDDD

25 04 2013
Kristin Lie

Haha 😀 Glede deg! Pass på beina..

25 04 2013
k

Jeg kunne ikke vært mer enig! Smart trening er nøkkelen til suksess; kvalitet, ikke kvantitet 🙂 Keep up the good work!

25 04 2013
Kristin Lie

Takk 😀

Legg igjen en kommentar

