Snart race-time

18 05 2013

barcelona1I dag er det innsjekking av utstyret, godkjenning av konkurransedrakt og mye styr. Jeg startet dagen med en kort sykkel – og løpeøkt før frokost. Kroppen kjennes sjelden lett på de øktene dagen før konkurranser syns jeg, i dag var ikke noe unntak.
Mette og jeg endte opp med å leie bil for å kjøre gjennom sykkelløypa på torsdag. Det regnet og var rundt 10-12 grader, så det føltes absolutt smartest å klatre samt inspisere nedkjøringene i bil. Løypa er særdeles teknisk. Mette sa sikkert «shiiit» 80 ganger i løpet av de 90km. Ca halvveis skal vi kjøre ned en krøttersti som har gitt oss mareritt det siste døgnet 😉 Gode bremser er et must. Jeg er nok av dem som vil bremse mest i denne løypa.. Svenskenes KJ har lagt ut en videosnutt her: http://www.trikj.se/?p=389

303086_10151443002995749_1943090910_nEllers har jeg hilst på team-Sverige og team-Danmark som stiller med både lagleder og trenere. Danskenes Camilla Pedersen tipper jeg vinner. Hun mente det var dumt at jeg hadde «satt penger på henne» siden jeg var med selv, men jeg er realist, hehe. Vi er drøyt 20 jenter til start i eliteklassen. Å tippe på en plassering er umulig siden jeg er svært usikker på hvordan jeg vil takle sykkelløypa.

Svømmeforholdene var i går supre. Vi skal svømme fra A til B og i går var det lett medstrøm 🙂 I dag var det kraftig vind og så ganske kaotisk ut. Håper på gode forhold i morgen!
Løpeløypa er flat og går langs strandpromenaden. Jeg skal være glad når jeg kommer frem til løpeskoene etter endt svømme- og sykkeletappe 😉

944440_10151449364805749_341150713_nI herreklassen er det fokus på kampen mellom Chris McCormack og Gomez. http://triathlete-europe.competitor.com/2013/05/14/macca-v-gomez-showdown-at-challenge-barcelona
McCormack skrev på Facebook i går at han skulle sykle gjennom løypa og lurte på om noen ville bli med. Det var i allefall tre som meldte seg, men jeg tipper de angrer når beina er som bly i morgen.. Det er ingen løype du kan sykle «lett» gjennom.
Konkurransen kan følges live på: http://www.challenge-barcelona.es

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

