WCTC – fantastisk i år igjen

28 05 2013

wctc-15For andre året på rad var jeg med på West Coast TriathlonCamp og fikk møte mange nye fantastiske mennesker. Starten på langhelgen var en kjøretur ned til Gøteborg. Ja, det er knapt 300km så i teorien kan strekningen sykles, men stor ryggsekk og temposykkel er dårlig kombinasjon. Vi startet friskt 0630 fredag morgen og syklet ned mot Halmstad. Turen på drøyt 15 mil gikk gjennom idylliske områder med rare navn.. Frillesås f.eks, høres ut for meg som en matrett, ikke et sted 😉
Vel fremme i Halmstad, fikk vi lunsj i sola før vi skulle være av de første som fikk svømme i bassenget ved Brottet. Pedda, tidligere OL-svømmer, ledet an i år som i fjor med lagtempo, teknikk og progressiv svømming. Det er utrolig deilig å svømme i et 50m utendørs saltvannsbasseng, jeg flyter som om jeg skulle ha på våtdrakt!løp4

tyløsandLivredningsstasjonen i Tyløsand er stedet vi hadde base. Det ligger idyllisk til, rett på stranden, og knapt 200m fra Hotel Tyløsand som har den beste frokostbuffeten som er å oppdrive! Ingen kan slå meg i frokostspising 😀
Løpeteknikk med Markus Stålbom ble lørdagens første økt. Vi kjørte parøvelser, lekte med balansen og jobbet med frekvensen. «Å løpe på glødende kull» var hans tilnærming og min er bakken brenner – ganske så samkjørte 🙂

Etter lunsj syklet vi til svømmestadion igjen. Her var det svømmestevne med stor deltakelse. Jeg følte vi var 969383_10151613066152230_2049601332_n«pauseunderholdning: ala team-Tufte» 😉

Før middag syklet vi en fantastisk runde i solskinnet på knapt 3t. Innlagt var «skiltspurter» som betyr at det var om å gjøre å komme først til hvert lille sted som hadde et stedsnavn (les: blått skilt). Dette tok litt av da noen startet spurten litt tidlig for å vinne poeng. Det mest ekstreme tilfelle var vel da det sto 8km til Asige.. Normalt pågår en skiltspurt i 10-30sekunder, ikke minutter 😉
Dagen ble avrundet med en kort barbeint løpetur og yoga. Middagen og inntaket av godis sørget for at restitusjonen gikk så OLYMPUS DIGITAL CAMERAraskt som mulig.

Morgenløp før hjemreise på søndagen. Yr.no hadde truet med regn både lørdag og søndag. Vi syklet fra det, men vinden slapp vi ikke unna. Det ble bra styrketrening på veien hjem til Gøteborg. På den innlagte tempoetappen på 20km til Falkenberg, var jeg på nippet til å blåse av sykkelen flere ganger.

Min siste økt søndag ble litt «harry-shopping» i hui og hast. Med bilen full av bagasje og en sykkel, blir ikke handletrangen så veldig stor – men jeg sikret meg litt kylling og ost 🙂

En super helg med supre mennesker. Jeg gleder meg allerde til neste år, men mange av oss sees nok i Kalmar 😀

Øverste foto er av Sussi P Lorinder

Handlinger

Information

3 responses

29 05 2013
Fullfart Lingsom

Lov å bli med neste år eller??

29 05 2013
Kristin Lie

KLart! Må få med en norsk delegasjon neste år 😀 Det er et så supert område!

29 05 2013
Fullfart Lingsom

Jeg er med. Husker du skrev om det i fjor også, du må si fra så vi rekker å melde oss på!

Legg igjen en kommentar

