Dagens dårlige nyhet..

30 05 2013

..er at svømmebasenget mitt Athletica Domus (som er det nye navnet på Domus Athletica) skal stenges i hele sommer 😦 SAMSUNGForhåpentligvis blir det om mulig enda bedre når det åpner igjen til høsten. 😀 Fra 1.juni begynner Oslo kommune å måle temperaturen på badevannene i området.

Innen stengning av bassenget som skjer 17.juni, bør vel temeperaturen ha sneket seg over 15 grader… Jeg syns 15 grader er et minimum for hva som er forsvarlig å svømme i. Både hjerne og muskulatur fungerer svært IMG_8011dårlig i nedkjølt tilstand. Det å bruke 2 badehetter og ørepropper gjør stor forskjell hvis vannet er kaldt – samt tilgang på en badstue i umiddelbar nærhet 😉


Handlinger

Information

5 responses

30 05 2013
sigrunddrivenes

De siste to ukene før vi igår passerte 16 grader i vannet, gjorde vi for kroppens del gode erfaringer med neoprensokker og hetter her i Haugesund. Hetter som også dekket halsen. Men da kun for drakt tilvenning- ikke svømming;-)

30 05 2013
Kristin Lie

Dere har jo «syden-forhold». Vi på Østlandet har fremdeles max 11-12 grader i vannet nå. Du er flink, stå på videre!

30 05 2013
Trude

Hei Kristin. I følge kommunen var det 13 grader på Sognsvann i går. Med ok temperaturer i vente også de kommende dagene har jeg trua på at vi snart passerer 16 grader. Ellers regner jeg med at vi ses på Frognerbadet:)

30 05 2013
Kristin Lie

13 er snart 15, jepp vi sees snart 😀

1 06 2013
Imke

Huff det er trassige nyheter (håpar forresten at du ikkje får sånne dårlege nyheitar dagleg – sidan du skreiv i tittelens at dette var dagens?) 🙂

–> her i Seljord er svømmehallen berre open frå haustferien til påskeferien :/
For å spare pengar (men det er eit 50m basseng med seks baner, så når det er open, så er det heilt topp).

Nærmaste basseng er i Bø, men det er 3mil unna herifrå og så stenger dette også i juli.
Eg skulle ønske at svømming blei meir prioritert/subsidiert/støtta økonomisk slik at svømmehallar slapp å stenge.

Ikkje berre for oss som trenar, men også for barna, eg meiner at dei fleste kan jo løpe og sykle, men svømmeferdighetar er jo også viktig i Norge der me har så lang kystlinje og utallige vatn og innsjøar.

Men men – skjønner godt at det er dårleg nyhet for deg.
Utetemperaturen i vatnet her har eg forresten enda ikkje tatt, men følte temperatur var 10-11 gradar og det er for kaldt for meg altså…

Men det blir varmare!
Og ja – øreproppar er eit MUST i kjøleg vatn – stor forskjell! 🙂

Legg igjen en kommentar