Banan- og sjokolademuffins

6 06 2013

OLYMPUS DIGITAL CAMERABeste muffinsen jeg noen gang har laget. (PS det var første gang jeg lagde muffins siden jeg var liten og brukte ferdigpakke-tilsett-kun-vann 😉

Men altså disse var veldig gode og full klaff på første forsøk!  Perfekt som dessert, kveldssnack eller what ever 😀  Oppskiften ble til underveis.  Regelen er jo om deigen smaker bra, blir også resultatet bra 😉  De er enkle å lage, kan spises med en gang de har avkjølt seg eller omtrent rett fra fryseren da de ikke blir beinharde.  Oppskriften nedenfor ga meg ca 18 middels store muffins tiltross for en del smaking av deigen underveis 😉

3 godt modne bananer moses med gaffel og tilsettes 1dl Cocosa kokosmel, 1dl hvetemel, 1dl Cocosa sukker, 1/2-1dl bakekakao, 1dl eplesaft, 1ts vaniljesukker, 1ts bakepulver, 1ts natron, litt salt. Alt røres forsiktig og helles/legges i muffinsformer.  Jeg brukte en øse for å unngå søl.  Tilsett nonstop, rosiner, nøtter, sjokoladebiter etter ønske.  Stekes på 180-200 grader i ca 10-15min.

Handlinger

Information

7 responses

6 06 2013
Silja

Så digg ut! Cocosa sukker: smaker det bedre (typ kokos smak) eller er det fordi det er sunnere at du bruker det? Savnet kakao’n jeg men det kan jeg jo fint slenge oppi 😉

6 06 2013
Kristin Lie

Jeg glemte å skrive opp kakao’n! Takk 😀
Kokossukker er det dobbelt så mye jern, 4 ganger mer magnesium og 10 ganger mer sink enn rårørsukker. Det inneholder også mange av B-vitaminene: B1, B2, B3 og B6. Hvit raffinert sukker kan ikke sammenliknes..

6 06 2013
Silja

ja da er det vel all grunn til å fastslå at det er sunnere!! 😉

6 06 2013
Kristin Lie

Kokossukker smaker kanskje litt mer karamell enn vanlig hvitt sukker..

12 07 2013
Elin Sundström

Hei Kristin!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
Alleoppskrifter.no

23 01 2016
Eleonie

ingen egg i disse muffinsene?

23 01 2016
Kristin Lie

Ingen egg 😄

Legg igjen en kommentar

