Kortrapport fra Frankfurt

8 07 2013

Mens folkefesten i Haugesund pågikk, slet knapt 4000 utøvere seg gjennom ironman i Frankfurt.  Dagen startet bra med en stor frokost og busstransport til stadion.  Aldri har jeg vært på plass før skiftesonen åpnet, men det var jeg i går.  Det var greit å være først til å få pumpet dekkene, ingen dokø, lite stress.  Etter hvert kom alle utøverne med minst 2-3 som skulle følge dem.  Det blir mange folk.

Svømmeløypa ver grei.  Jeg følte jeg var altfor passiv og liker ikke å slåss, men fikk i allefall fokusert på det jeg skulle.  Det burde være mulig å svømme fortere her selv for meg, om jeg tør «ta litt plass».  Skiftesonen var relativt lang, men jeg satt på sykkelen før det var gått 1t og 10min.

På strekket tilbake til byen skulle det være lettkjørt og rekordfart.  Jeg merket aldri noe til det og skjønte at sykkelbeina mine ikke var på topp.  Jeg kom meg greit gjennom de 180km og klarte å holde hodet klart og tankene på riktig sted 🙂  I et parti med brostein vi passerte en gang på hver runde, måtte  jeg holde sugerøret til flasken min i hånda ellers hadde den forsvunnet.  Det var i ferd med å hoppe ut, da jeg fikk reddet det.. :/

Da vi endelig skulle starte løpingen, øynet jeg håp om at det endelig skulle bli litt moro 😀 Så feil jeg kunne ta.  Begge hælene mine var veldig vonde så allerede ved km nr 3 gikk jeg litt.  (Hvorfor de var vonde skal jeg bl.a skrive om i mine memoarer..)  Tanken streifet meg at jeg kanskje ikke skulle komme meg til mål.. Den særdeles korte samtalen med meg selv endte med at i sympati for alle debutantene i Haugesund og alle som drømmer om å gjøre en ironman, skulle jeg da klare å komme meg til mål!  Med en maratontid på 3.35 og ca 30min bak målsetning, kan jeg ikke være fornøyd.  Jeg kom i mål, men kunne ikke tenke meg at jeg noen gang skulle løpe i den farten.  Det hjalp jo ikke akkurat på motivasjonen at vi hadde 30 grader varmt og sol 😉 Heldigvis fikk vi is på hver drikkestasjon: en isbit i hver hånd i knapt 40km hadde jeg.

Handlinger

Information

4 responses

8 07 2013
Jorunn

Og jeg i Haugesund tenkte at du et ute på en dobbelt så lang distanse, så her MÅ jeg fullføre! Takk for gode treningsråd og inspirasjon som gjorde at jeg har klart å fullføre min første 70.3! Sjelden har en kald øl smakt bedre 🙂

8 07 2013
Kristin Lie

Sjelden har den vel mer fortjent! Du er super tøff og jeg er stolt av deg!! Godt vi hadde nytte av hverandre i går selvom vi var på forskjellig plass 😀

9 07 2013
Nicoline

He he, jeg ble løpt forbi av en kar som sang for seg selv… akkurat som du har sagt at man skal ha en sang i hodet… 😉 Selv om du ikke er fornøyd med tiden så har du ihvertfall gjort en solid jobb for å få medaljen – du har erfart og gjort deg opp noen tanker og stiller sterkere igjen på neste Ironman !! Synes du er flink jeg og digger innstillingen din til trening og det å lytte til kroppen:)

9 07 2013
Kristin Lie

Takk 😀 Jeg brukte jo bl.a deg som motivasjon for å fullføre!

Legg igjen en kommentar

