Hvordan bli grisestøl?

1 08 2013

I dag tror kroppen min den er minst 105 år.. Jeg har tenkt gjøre mitt beste for å være sprek og raskt til godt passerte 100 år.  På tirsdag behandlet jeg den på en måte som OLYMPUS DIGITAL CAMERAgjør at den sier «nok er nok» i dag 😀

Jeg har hørt om utøvere som er både stive og støle med vondter stort sett hele tiden.  Det syns jeg høres trist ut og er neppe så bra på lang sikt. Kortvarig stølhet og følelse av å være 105 år, er neppe skadelig så lenge man tar hensyn til det.  Det er forresten vanskelig å la være når det gjør vondt å ta på lårene eller snu seg i senga..

Grunnen til tilstanden er min velkjente trappeøkt i Grefsenkollen.  Mette (Pettersen) og jeg startet formiddagen med 30x 30s drag opp Grefsenkollen med 30s hvile/trille nedover bakken.  Hun var tapper på sin temposykkel -det blir mange svinger opp og ned.  Jeg har alltid gjort denne økten på offroadsykkel, men skal vurdere tempo neste gang 🙂  Da vi var ferdige med siste draget var vi på toppen og kunne nyte den flotte utsikten.

17985_510369105686906_988536765_nKnapt tre timer senere møttes vi igjen for trappeøkten 🙂  Ca 15min rolig løping bort til trappa.  Deretter var det 15x helt opp med start hvert 3min.  Det er 210 trinn.  Halvveis opp i trappa føler du deg pigg og veldig sprek, når vi starter på siste delen skjer det plutselig noe.. vi må jobbe med steget, frekvensen og med hodet.  Teamarbeid er alltid bra.  Vi skravlet ganske bra både nesten hele draget og på veien ned.

Jeg har hatt med meg noen som omtrent har måttet bæres ned etter tre drag..

Eva som også var med fikk merke gruppepresset og måtte holde koken noen drag lenger enn hun hadde tenkt seg 😉

Dagen etter fikk vi med oss Morten også.  Det ble det både en svømmeøkt, tempodrag i Maridalen og en litt havveis løpeøkt på begynnende støle bein.  Mette var piggere ennkøln meg på syklingen og den delen av løpingen hun var med på.  Men det kom en melding på kvelden: «shit ass… jeg er serr sliten nå!! sitter på gulvet å bygger lego med kidza, er helt i svime finner ikke delene engang.»  Når kroppen får absorbert disse dagene, blir det bra!

Akkurat nå ser jeg lite frem til å gå i de trappene jeg må  senere i kveld.  Stikkord: bursdagsselskap – toalettet er i 2.etasje..

Handlinger

Information

4 responses

1 08 2013
Kristin

Hvor er denne trappa? Frister jo litt å prøve. 🙂

1 08 2013
Kristin Lie

100m opp fra Grefsenplatået, opp til høyre 🙂

7 08 2013
Erlend

Har du en litt bedre forklaring/posisjon for en som ikke er så kjent?

7 08 2013
Kristin Lie

100m ovenfor krysset Myrerskogveien/Kurveien, ca 500m ovenfor Sparbutikken på Kjelsåsplatået 🙂

Legg igjen en kommentar

