La kroppen forsøke uten at hodet begrenser

25 08 2013

Dette var det vi ble fortalt i går under en FLOW-time med Elen på Athletica Domus (har kalt det Domus i snart 20 år så det blir nok vanskelig å endre navnt ;)) . Det er ikke alltid så lett å la være å tenke på hva vi kan og ikke kan når utgangspunktet kan se litt vanskelig, utfordrende eller rett og slett håpløst ut..

Men vi skylder da kroppen en sjanse i å forsøke en gang eller to før hodet får bestemme å si: dette klarer du ikke! 😀  Jeg har vel noen ganger tenkt: hvor mange ganger skal jeg stange hodet inn i veggen (ikke bokstavelig talt..) før jeg må forstå at jeg ikke kommer gjennom?  Men så er det bare å prøve litt til, eller en ny gang.. – plutselig så skjer det 😀   

Noen av mine debutanter i triathlon i år har nok overbevist både seg selv om andre at «det umulige – absolutt er mulig» 😉

Det å utfordre kroppen med nye øvelser, er moro og nyttig!  I dag er jeg støl i ryggen og skuldrene etter flere av posisjonene vi gjorde i går. Jeg er overbevist om at denne formen for trening er både skadeforebyggende og utviklende.  Det gir økt bevegelighet i de fleste ledd noe som er nyttig om man er idrettsutøver eller «mannen i gata».

Mål for høsten og vinteren er 2 slike økter pr uke.  Det vil kroppen min takke meg for på sikt 🙂

 

 

Handlinger

Information

One response

25 08 2013
Tone

skulle vært der ja…isteden ble det morgensvøm, ublidt møte med en brennmanet og beising av hus:) Neste gang!

Legg igjen en kommentar

