Fremdeles i Vichy

29 08 2013

SAMSUNGI tankene mine gjorde jeg helomvending da jeg ankom byen sent tirsdag. Tenkte å kjøre drøyt 4t tilbake til Paris for å få booket en flight til Køln. I Køln går det nemlig også ironman på søndag, en særdeles velorganisert konkurranse.  Hadde det ikke vært for at Challenge Vichy var EM, hadde jeg aldri kommet hit 🙂  Next year – Køln igjen!

Vi syklet gjennom løypa i går. Franskmenn er ikke spesielt glade i å snakke (de fleste SAMSUNGkan ikke..) engelsk.  Jeg holdt følge med en kar fra Bristol som også kunne litt fransk.  Det var perfekt match da jeg måtte spørre om noe underveis 😀  Sykkelløypa har et par lengre bakker, men det som gjør at løypa ikke er spesielt rask, er veldig mange 90 graders svinger/kryss og at mer enn 60% av løypa går på veldig grov asfalt.

Om kvelden skulle jeg endelig få smake litt på «den gode franske maten». Jeg så for meg Jamie Oliver da jeg kom til matsalen. Han hadde ristet oppgitt på hodet og sagt man ikke engang kunne servere slik mat til hunder.. Maten var dessverre helt grå og grønnsaker fantes ikke.  Ikke akkurat «mat for champions».

SAMSUNGI morges møtte jeg favoritten her Diana Riesler. Hun nektet å spise noe som helst da hun så vi kun fikk en tørr baguett og syltetøy.  Jeg hadde tykt med smør under for å få litt energi.  Inntrykket mitt er at senteret er en blanding mellom et fengsel og/eller et barnehjem fra 60-tallet 😉  I kveld blir det tur inn til byen for å besøke en pizzarestaurant anbefalt av min venn fra Bristol 😀

Svømmestadion (egentlig en rostadion) var grei. SAMSUNG Vannet holder knapt 18 grader og er grumset. I lufta tidlig om morgenen er det ned mot 10 grader, så hansker første timen på sykkelen blir nok et must på søndag.  Det er relativt sterk strøm i vannet.  Vi skal svømme frem og tilbake så det bør ikke gjøre noen særlig forskjell.

Løpingen fra vannet og bort til syklene er lang 😛  Den er klart lengre enn i Frankfurt hvor jeg hadde nesten 4min i T1.  Det er det ingenting å gjøre med,  men rekorden min står nok noen uker til..

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

