Lapskaus og andre retter..

8 10 2013

Jeg får stadig høre om utøvere som er for slitne til å kjøre hardt på intervaller, om tunge bein, om puls som ikke vil opp..  Når vi skriver oktober og trening for ny sesong har startet, er det ingen grunn til å «samle timer» og tære på motivasjonen.

Noen utøvere er så «lure» at de dropper sesongpausen for å kjøre på videre for å bli enda bedre neste år.  Det er jo det de fleste vil: bli raskere, sterkere og tøffere.. Å holde seg skadefri, beholde treningsgleden og motivasjonen kan også være mål for neste sesong.. Det er i allefall dette jeg prøver å formidle til mine utøvere.  Holder du deg ikke skadefri og har lyst eller gidder å trene, SAMSUNGkan du se langt etter eventuelle konkurransemål.  Nok søvn og nok og riktig mat erselvfølgelig viktige faktorer oppi det hele – sammen med annen belastning som jobb og andre forpliktelser. 

Høsten er tiden for å nullstille, komme ut av form for deretter å bygge opp igjen til nye høyder 😀

IMG_8005Det er tiden for å bedre/endre teknikken, øke effektiviteten og bedre grunnformen.  Det er lett å bli forvirret og å hoppe på siste «nytt» når det gjelder trening.  Om det er lite volum/mye terskeltrening, få repetisjoner/høyintensivtrening osv.  Ingen av disse treningsfilosofiene er nye, de kommer bare i ny innpakning 😉

Mange «forståsegpåere» har meninger om hvordan og hvorfor.  Stak ut din plan om du ikke har trenerhjelp.  Da har du noen til å tenke for deg 🙂  Bli god til å kjenne på kroppen hva den vil ha, og når nok er nok.  Trening er en prosess.  Det tar tid.  LapskaustreSAMSUNGning er noe mange gjør.  Det blir ofte litt for hardt på lette økter/for mange økter slik at når det skal kjøres hardt er det for lite trykk = en god mix av alle treningsrådene det skrives om.  Ikke enten eller, men både og.   Vi blir stort sett gode på det vi trener på.

Ønsker du å leve som en vegetarianer, smugspiser du ikke leverpostei til frokost 😉 

                      

Reklamer

Handlinger

Information

3 responses

8 10 2013
Sigrund Drivenes

Det er da jeg er så glad for å ha en flink trener som kan tenke med meg, og av og til for meg når jeg er helt på tur 🙂

8 10 2013
Kristin Lie

Du har meg til å tenke, ha skylapper og ørepropper på når andre begynner å bable om hva du bør og skal.. 😉

15 10 2013
Hilde Kleven

🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s




%d bloggere like this: