Det nærmer seg :)

14 11 2013

3 more days and then… 😀

Jeg har kommet i gjenge her hos mitt fantastiske homestay som jeg også var hos i fjor.  Da kom jeg rett fra ironman Florida og hadde en ukes visitt hos Joe Friel først.

Da Gail og Tom hentet meg dro vi rett i familiebursdag til deres sønn Luke. Jeg er godt innlemmet i familien.  Barnebarnet deres Stella ble født da jeg var i Florida i fjor så jeg har kjent henne hele livet 🙂

Min første sykkeltur her på klissnye dekk (Veloflexcarbon for de innvidde..) endte med flatt forhjul 😛 Det kalles vel flaks.  Jeg fant 2 kaktuspigger i dekket. Sånn er det med sykling i ørkenområder… Sykkelen min er nå levert for helsjekk og liming av nytt dekk.  Denne gangen skal jeg ha antipunkteringsguffe i dekkene!  En hyggelig nyhet jeg fikk i går er at arrangøren spyler (!!!) sykkelløypa før start.  Det er service det!

This slideshow requires JavaScript.

På tirsdag fikk jeg svømt i våtdrakt i utebassenget på Lifetime.  Det var 25 yards, hadde det bare vært 25m hadde jeg vært fornøyd med tidene 😉 Det blir spennende med svømmingen på søndag.  Vi er nesten 50 stk i damefeltet.  «Det er jo tøffere startfelt i AZ enn i Kona!» har jeg hørt noen si. De andre får jeg ikke gjort noe med.  Jeg skal i allefall prøve å svømme litt kortere enn i fjor da jeg endte opp med 4.2km. 

Under en løpetur senere på dagen ble det tøffe tak. Det var ca 34 grader og steikende sol.  Jeg løp en økt som skulle være 8x  2min i ca 10km fart – 30s jogg – 30s i 3km fart – 1min jogg.  Jeg måtte gå i stedenfor å jogge i hver pause, men kom meg gjennom.  Heldigvis er det meldt litt mindre varmt til helgen.  I går morges løp jeg 15min rett etter en kort sykkeltur og fløy av gårde.   Men da var det også 15grader kjøligere enn dagen før.

På søndag er målet å holde jevn fart rundt 4.20+ min/km.  Det er jo ikke særlig fort – i allefall ikke på 1km.  42x1km = maraton 😀

I morgen er det racebreefing.  Rapport følger..

Handlinger

Information

2 responses

15 11 2013
Lars

Kört hårt och låt bli punkteringarna! Jag tror på dig! Din tur nu!!!

15 11 2013
Kristin Lie

Takk 😀

Legg igjen en kommentar

